راهنمای خرید اینترنتی

خرید ایمن در ایام کرونا ، که جامعه جهانی را متاثر نموده است یکی از دغدغه های اصلی این روزهای جامعه جهانی شده است .

ایمنی در خرید موضوعی است که ابعاد مختلفی را دربر می گیرد و به این موضوع باید به لایه های پنهانی که برآن سایه افکنده است نیز توجه ویژه نمود .ایمنی در خرید دراین ایام هم موضوعی پزشکی و سلامت است و هم ایمنی بر بسترهای فناوری را ملاک نظر قرار میدهد .

پرداخت با کیو آر

قطعا گزینه صحیح و درست ، بهره گیری از فناوری برای خریدی امن و آسان در ایام کرونا ست . یعنی شما دراین ایام می توانید خرید خود را چه به صورت حضوری و چه به صورت اینترنتی انجام دهید به طوریکه استفاده از فناوری های موجود سلامتی شما را تهدید نکرده و پروتکل های بهداشتی نیز دراین مراودات رعایت شود .
روش های ایمن خرید درایام کرونا

در این مقاله روش های مختلف پرداخت ایمن با بیان نکاتی از مزایا و معایت هرروش اشاره شده است که درزیر می خوانید :
۱-خرید اینترنتی با پرداخت اینترنتی

به عنوان اولین روش خرید درایام کرونا، می توان به روش خرید اینترنتی اشاره نمود . در این روش شما با مراجعه به سایت فروشنده کالا و یا ارائه دهنده خدمت مثل آهو ۲۴ ، دیجی کالا و یا آچاره و بسیاری دیگر ، کالا یا خدمت مورد نظر خودرا انتخاب نموده و از طریق درگاه بانکی و با استفاده از کارت بانکی یا حساب بانکی خود اقدام به خرید می نمائید .

قطعا یکی از مشکلات این موضوع که ایمنی خرید را نیز تهدید می کند ، فروشگاه های اینترنتی غیر معتبر و یا مسائل مربوط به فیشینگ است که درحوزه ایمنی خدمات فناوری جای بررسی ودقت ویژه را از طرف کاربر می طلبد اما در حوزه سلامت و پزشکی این روش ، به عنوان یک روش کاملا ایمن در پرداخت محسوب می شود زیرا عملا نه کارت و نه پول فیزیکی رد و بدل نشده و کلیه امور به صورت مجازی اتفاق می افتد .
۲- خرید اینترنتی با پرداخت در محل با دستگاه pos یا پول فیزیکی

دراین روش که در حوزه خرید اینترنتی میگنجد عملا همان ملاحضات و رعایت مسائل مربوط به ایمنی در فناوری را می طلبد کما اینکه در هنگام مراجعه آورنده محصول باید به این نکته نیز توجه نمود که دستگاه های pos سیار نیازمند رعایت مسائل بهداشتی است و رد و بدل شدن کارت در این زمینه می تواند مشکل انتقال ویروس از طریق رد و بدل شدن پول فیزیکی و یا کارت بانکی را باعث گردد.
۳- خرید اینترنتی با qr کدها

روشی که امروزه به شدت مورد توجه قرار گرفته است ، استفاده از کیو آر ها برای پرداخت است . روشی امن و سالم که می تواند به سرعت توسعه یافته و جایگزین کارت های بانکی شود . دراین روش که در بعضی از اپلیکیشن ها قابلیت آن فراهم آمده است شما می توانید به راحتی و بااسکن یک تصویر qr که به نوعی درگاه فروشنده محسوب می شود ، پردخت خرید خود را با استفاده از اعتبار موجود در کیف پول خود که در اپلیکیشن تعریف شده است انجام دهید .

دراین روش کمترین مراوده انجام شده و عملا به صورت فیزیکی هیچ ارتباطی صورت نمیگیرد . درچین حتی فروشنده های دورگرد و اغلب فروشگاه ها مجهز به این نوع پرداخت بوده و عملا این روش پرداخت دربین مردم با اگاهی بخشی و اموزش های صورت گرفته جا افتاده و به یک فرهنگ در خرید تبدیل شده است . هم اکنون در ایران نیز اپلیکیشن هایی همچون آپ ، تاپ و شهرمن نیز مجهز به این قابلیت بوده و شما می توانید به دنیایی جدید از تکنولوژی قدم بگذارید .

این خرید قطعا ضمن حفظ ایمنی های لازم در حوزه فنی ، در حوزه سلامت و مراقبت های ایام کرونایی به شدت مورد توجه خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *