آشنایی با علائم ویروسی شدن کامپیوتر و یا لپ تاپ

سیستم های کامپیوتری وقتی ویروسی می شوند مانند انسان در عملکرد روزانه شان با اختلال مواجه می شوند. ما در این مقاله علت ویروسی شدن کامپیوتر و چگونگی تشخیص ویروسی شدن کامپیوتر را توضیح خواهیم داد.

تشخیص آلوده شدن کامپیوتر به ویروس از طریق عملکرد بد مرورگرها

اگر پنجره های پاپ آپ را دریافت می کنید ( حتی زمانی که مرورگر شما باز نیست) ممکن است سیستم شما ویروسی شده باشد.

علاوه بر این اگر به طور ناگهانی ابزارهایی به نوار ابزار مرورگر شما اضافه می شود ویا اگر موتور جستجو به طور ناگهانی تغییر کرد و نتایج جستجو گوگل شما غیرعادی به نظر رسید قطعا سیستم شما ویروسی شده است .

طول کشیدن Load Windows

اگر Loading Windows زیاد شده مثلا بیش از یک دقیقه باید صبر کنید تا سیستم عامل به مرحله احراز هویت (Username And Password) برسد در این حالت ممکن است سیستم شما به ویروس مبتلا شده باشد.

هنگ کردن یا Freeze شدن زیاد سیستم

هنگ نمودن سیستم یکی از علت های رایج در تشخیص ویروسی بودن سیستم میباشد اگر سیستم شما زیاد گیر میکند و مجبور به ریستارت نمودن دستی سیستم میشوید، به احتمال زیاد سیستم شما ویروسی شده است.

اتصال ضعیف شبکه یکی از علایم ویروسی شدن

اگر اتصال به اینترنت ویا شبکه برای شما با مشکل روبرو شده و خطا می دهد ممکن است سیستم شما به یک ویروس مخرب آلوده شده باشد. برخی از نرم افزارهای مخرب تنظیمات شبکه شما را تغییر می دهند و یک پراکسی را اضافه می کنند و دسترسی به اینترنت را متوقف می کنند.

ویروسی شدن لپ تاپ و کامپیوتر و باز نشدن برنامه ها

برنامه ها می توانند به دلایل مختلفی باز نشود و پاسخی ندهند. اگر مراحل عیب یابی منظم تاثیری ندارد و یا تجربه صفحه مرگ آبی (BSOD) را داشته باشید و مطمئن باشید که مشکلات سخت افزاری ندارید، احتمال ویروسی بودن سیستم شما وجود دارد.

عدم نتیجه مورد انتظار در هنگام استفاده از دکمه ها و منوها

وقتی که در ویندوز یک مشکل پیدا می کنیم اولین راه حلی که به نظرمان می رسد گرفتن دکمه های Ctrl + Alt + Del است. اما هنگام ویروسی شدن حتی بعد از راست کلیک کردن روی نوار Task bar و انتخاب Task manager، شما هیچ عکس العملی مشاهده نخواهید کرد. شاید منوی Start هم برای شما باز نشود. حتی وقتی شما تلاش می کنید کنترل پنل و یا Command Prompt را باز کنید و باز هم موفق به این کار نخواهید شد. در این حالت سیستم شما ویروسی شده است.

شناسایی ویروسی شدن لپ تاپ و کامپیوتر از طریق ارسال پیام های اسپم

ویروس ها برای اینکه به دوستان و مخاطبین شما انتقال پیدا کنند طوری طراحی شده اند که در صورتی که کامپیوتر شما به ویروس آلوده شده باشید بدون اطلاع شما، پیغام هایی به دیگران ارسال می کند. و اگر مخاطبان شما روی این پیام ها و یا لینک ها کلیک کنند آنها نیز به ویروس آلوده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *