آشنایی با پیام رسان سیگنال

Signal یک برنامه پیام رسانی و گفتگوی صوتی رایگان و متمرکز بر حریم خصوصی است که می توانید از آن در تلفن های هوشمند Apple و Android و از طریق دسک تاپ استفاده کنید. برای ملحق شدن فقط به یک شماره تلفن احتیاج دارید. می توانید با دوستان خود ، بصورت شخصی یا گروهی ، پیام صوتی یا تصویری ارسال کنید و مانند سایر برنامه ها از ایموجی یا استیکر استفاده کنید. اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد: سیگنال در واقع محرمانه است.

آیا برنامه Signal امن است؟

ارتباطات روی سیگنال رمزگذاری شده است ، به این معنی که فقط افراد موجود در پیام ها می توانند محتوای آن پیام ها را ببینند، حتی خود شرکت نمی تواند. حتی بسته های استیکر رمزگذاری ویژه خود را دارند.

سیگنال پروتکل رمزگذاری را ایجاد کرد که شرکتهای دیگر از جمله واتس اپ و اسکایپ از آن استفاده می کنند. به زبان ساده ، این استاندارد طلایی حریم خصوصی است.

آیا سیگنال واقعاً خصوصی است؟

بله – و این حریم خصوصی فراتر از رمزگذاری محتوای پیام های شما است. می توانید پیام ها را تنظیم کنید تا پس از بازه های زمانی خاص قابل تنظیم ، ناپدید شوند. بعلاوه ، سیگنال تقریباً هیچ اطلاعاتی درباره کاربران خود جمع نمی کند. تنها اطلاعاتی که به برنامه می دهید شماره تلفن شما است و این شرکت حتی در حال کار بر روی راهی است که با ساخت سرورهای تماس رمزگذاری شده از استفاده از Signal جدا شود.

یکی از دلایل اینکه هیچ اطلاعاتی جمع آوری نمی کند این است که سیگنال یک سازمان غیرانتفاعی است و نه یک شرکت دولتی. هیچ تبلیغی ندارد ، بنابراین انگیزه ای برای ردیابی کاربران وجود ندارد. در عوض ، این بودجه از طریق کمک های بلاعوض و سرمایه گذاران خصوصی تأمین می شود.

اگرچه گروه کوچکی از فعالان حریم خصوصی Signal را در سال ۲۰۱۳ ایجاد کردند ، اما در سال های اخیر رشد کرده است. در سال ۲۰۱۸ ، برایان اکتون ، بنیانگذار واتس آپ ، ۵۰ میلیون دلار برای ایجاد بنیاد سیگنال ، که اکنون سیگنال را اداره می کند ، کمک کرد. پس از به دست آوردن WhatsApp توسط فیس بوک گزارش شد که اکتون این شرکت را ترک کرد.

سیگنال در مقابل WhatsApp

سیگنال و WhatsApp هر دو با استفاده از همان فناوری رمزگذاری شده اند. این بدان معناست که محتوای پیام هایی که ارسال می کنید و تماس هایی که دارید هر دو خصوصی هستند. با این حال ، فیس بوک اطلاعات زیادی را به صورت آمار استفاده ، فراداده و موارد دیگر جمع آوری می کند و دیگر راهی برای انصراف وجود ندارد.

شما می توانید برنامه ای را مورد استفاده قرار دهید که میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند و فاقد داده است.

سیگنال به اندازه WhatsApp مانند زمینه ها از ویژگی های سفارشی سازی فانتزی برخوردار نیست. اما وقتی صحبت از حریم خصوصی واقعی می شود ، هیچ مقایسه ای وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *