تحلیل DFC در رابطه با کنسول‌های نسل بعد

با توجه به تحلیل DFC در رابطه با کنسول‌های نسل بعد به نظر می‌رسد مایکروسافت احتمالا بخشی از عقب ماندگی خود در نسل فعلی را جبران خواهد کرد. با این حال در حالی که مایکروسافت به سهم بازار بیشتری با Xbox Series X نسبت به Xbox One و Xbox One S و Xbox One X دست پیدا می‌کند، سونی همچنان با پلی استیشن ۵ می‌تواند برنده نسل بعدی باشد.

با توجه به تجربه بلند مدت در صنعت بازی و رسانه دیجیتال، DFC Intelligence پیش بینی خود برای نسل نهم کنسول‌های بازی را منتشر نموده. به شکل کوتاه، در حالی کاربران باید یک سمت را در جدیدترین جنگ کنسولی انتخاب کنند اما تحلیلگران DFC برنده این نبرد را پلی استیشن ۵ خطاب می‌کنند.

DFC Intelligence معمولا در طول تاریخ پیش بینی خود در رابطه با فروش کنسول‌ها به درستی عمل کرده. البته باید در نظر داشته باشید که سونی در حال حاضر تنها برخی مشخصات فنی را منتشر کرده اما مایکروسافت اطلاعات بسیار بیشتری در رابطه با Xbox Series X را به اشتراک گذاشته. بنابراین به احتمال زیاد DFC نتیجه گیری خود را براساس اطلاعات ناقص انجام داده است.

با استناد به نرم افزار، شناخت برند و شبکه فروش جهانی، DFC معتقد است که پلی استیشن ۵ می‌تواند در طول عمر خود فروش بیشتری از Xbox Series X داشته باشد. آنها اشاره می‌کنند که سونی همین حالا نیز برتری قابل توجهی در ژاپن دارد، بازاری که مایکروسافت ظاهرا کمتر از پنجاه عدد کنسول Xbox One در هر هفته به فروش می‌رساند.البته این تحلیل کاملا به ضرر مایکروسافت نیست. تحلیل DFC در رابطه با کنسول‌های نسل بعد انتظار دارد که Xbox Series X بتواند سهم بازار بیشتری از سری Xbox One کسب کند. به همین صورت عناوین انحصاری Xbox Series X نقش حیاتی را در سهم بازاری که این کنسول به شکل جهانی می‌تواند کسب کند، بر عهده خواهد داشت.

در حالی که اخیرا صحبت‌های زیادی در خصوص مشخصات کنسول‌های نسل بعدی منتشر شده، اما مقرون به صرفه بودن یک فاکتور کلیدی در مورد فروش هر کدام از کنسول‌هاست. همانطور که قبلا نیز اشاره شده کاربران همین حالا نیز نظرات خود در این باره را مطرح نموده‌اند. بنابراین سونی همچنان می‌تواند برتری احتمالی خود برای پلی استیشن ۵ را از دست بدهد، در صورتی که مایکروسافت از نظر قیمت با آنها رقابت نزدیکی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *