درباره پروژه OpenAI چه میدانیم؟

پروژه OpenAI بر مبنای هوش مصنوعی است که یک شرکت استارتاپی در آمریکا آن را تولید نموده است. این پروژه یک مدل زبانی است که خواسته های بیانی کاربران را به فرامین قابل اجرا برای کامپیوتر تبدیل می کند.  یکی از انواع ابزارهایی که این سامانه موفق به تولید آن شده ابزاری است با نام ChatGPT که به سوالات کاربران پاسخ داده و به صورت هوشمند آنان را راهنمایی می کند. به تازگی  شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت و تسلا با سرمایه گذاری های کلان از این پروژه حمایت کردند. با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این   سامانه  به نظر می رسد در آینده نزدیک شرکت های بیشتری برای سرمایه گذاری در این پروژه مشارکت کنند از جمله کاربردهای دیگر این پروژه میتوان به قابلیت کشیدن تصاویر بر اساس داده های متنی ورودی به سیستم اشاره کرد.

شرکت گوگل هم پروژه مشابهی در رقابت با این پروژه با عنوان Muse معرفی کرده است. پیش بینی می شود در آینده کاربران به جای تایپ کردن موضوع خواسته شده برای جستجو در موتورهای جستجوگر مانند گوگل از این ابزارها استفاده کنند.

باید دید در آینده کدام یک از این پروژه ها به موفقیت خواهند رسید و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص خواهد داد. شرکت مایکروسافت اخیراً ۴۹% سهام این پروژه را خریداری کرده است. با توجه به الگوریتم به کار رفته در این محصولات، شرکتی که بتوان داده های بیشتری از کاربران جمع آوری نماید شانس بیشتری برای موفقیت در آینده خواهد داشت.  شما درباره آینده این محصولات چه فکری میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *