شرکت نوکیا از تلویزیون هوشمند جدید خود رونمایی خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا ، شرکت نوکیا تاکنون چندین مدل تلویزیون هوشمند در بازار هند عرضه کرده است. گزارشات جدید نشان می دهد که این شرکت قصد دارد یک تلویزیون هوشمند جدید مجهز به سیستم صوتی Onkyo معرفی کند؛ دیگر تلویزیون های هوشمند نوکیا از بلندگوهای JBL بهره می برند.
نسخه های پیشین تلویزیون هوشمند نوکیا در اندازه های ۴۳، ۵۵ و ۶۵ اینچ در اختیار کاربران قرار گرفت، در حالی که مدل جدید قرار است در دو سایز ۳۲ و ۵۰ اینچ وارد بازار شود. هر دو تلویزیون هوشمند نوکیا توسط اداره استاندارد هند تایید شده اند.
این تلویزیون هوشمند ۳۲ اینچی نوکیا دارای رزولوشن FHD است. این محصول نسبت به دیگر تلویزیون های نوکیا قیمت کمتری دارد و انتظار می رود قیمت آن ۳۰۰ دلار باشد. از طرف دیگر تلویزیون هوشمند ۵۰ اینچی نوکیا که احتمالاً دارای پنل ۴K است، دیرتر از نسخه ۳۲ اینچی وارد بازار خواهد شد و قیمت آن تقریباً ۵۰۵ دلار برآورد می شود.
تلویزیون هوشمند جدید نوکیا از تقویت کننده صوتی JBL، فناوری صوتی DTS و Dolby Vision، سیستم عامل اندروید و دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می کند. به نظر می رسد تلویزیون های هوشمند جدید نوکیا با اندروید ۹ در اختیار کاربران قرار گیرد.

بیشتر ما وقتی نام نوکیا را می‌شنویم، ناخودآگاه ذهنمان به سمت گوشی‌های این شرکت می‌رود. این موضوع سال‌ها است که صادق است تا امروز که این شرکت یک رده جدید از محصولات خود را معرفی کرده است. درواقع امروز شاهد اولین تلویزیون نوکیا هستیم که البته این تلویزیون رسما توسط خود این شرکت ساخته نشده است. درواقع نوکیا اجازه داده یک سازنده دیگر، از نام این شرکت در ساخت تلویزیون خود استفاده کند. آنطور که Gadget 360 امروز گزارش داده، این تلویزیون توسط شرکت هندی Flipkart ساخته شده است.

Vipul Mehrotra، مدیر مسئول همکاری برندهای نوکیا و Flipkart، در مورد این تلویزیون گفته که «درک شرکت Flipkart از نیازها و رفتارهای کاربران هندی و قدرت نفوذ خود در بازار این کشور، کمک می‌کند تا برند نوکیا در زمینه تلویزیون‌های هوشمند، رشد کرده و قابل دسترس باشد». اگر این صحبت‌ها درست باشد، عرضه تلویزیون هوشمند نوکیا می‌تواند این برند قدیمی را احیا کند؛ مخصوصا این روزها که نوکیا بیشتر از هر زمانی به بهبود وجهه خود در ذهن کاربران نیاز دارد.

تلویزیون هوشمند نوکیا یک پنل ۵۵ اینچی Ultra HD یا همان ۴K دارد و تکنولوژی پنل نیز از نوع LED است. همچنین این تلویزیون به سیستم عامل اندروید مجهز شده است. دو بلندگوی ۲۴ واتی، سیستم صوتی این تلویزیون را تشکیل می‌دهند که با همکاری JBL ساخته شده‌اند. در حالی که Flipkart می‌گوید این تلویزیون اندرویدی است، هنوز مشخص نیست که سیستم عامل اختصاصی Android TV روی این محصول نصب شده یا نسخه‌ای دستکاری شده از اندروید موبایلی را در این محصول شاهد هستیم. پنل این تلویزیون مثل دیگر محصولات بازار، نسبت نمایش ۱۶:۹ دارد و نرخ تجدید پنل هم ۶۰ هرتز است. پشتیبانی از ویزگی‌هایی مثل Dolby Vision و HDR10 نیز در این محصول وجود دارد. سه پورت HDMI و دو پورت USB نیز خروجی‌های قرار گرفته شده روی بدنه تلویزیون نوکیا هستند.

اولین تلویزیونی که نام نوکیا بر بدنه خود را خواهد داشت، قرار است با قیمت ۴۱۹۹۹ روپیه هند یا تقریبا معادل ۵۸۹ دلار آمریکا به فروش برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *