مشکلات اخیر آپدیت ویندوز ۱۰ و راه‌های برطرف کردن آن

مایکروسافت هنوز دارد با نقایص آپدیت ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ خود دست و پنجه نرم می‌کند؛ آپدیتی که ماه مِی عرضه شد. به نظر می‌رسد برای به ازای هر مشکلی که این شرکت در ویندوز ۱۰ خود حل می‌کند، مشکل جدیدی سر باز می‌کند. در حقیقت ماجرا اینطور شده که هر راه‌حلی که ارائه می‌شود، راه‌حل دیگری باید بیابد تا نقایص راه‌حل قبلی‌اش را برطرف کند.مایکروسافت در حال کار کردن روی ویژگی‌هایی است تا کمی جراحات آپدیت‌های معیوب کاهش پیدا کند. سازه‌های پیش‌نمایش اکنون دارای گزینه‌ی تعویق آپدیت‌های ویندوز را تا سقف سی و پنج روز دارند و مایکروسافت نیز به تازگی اعلام کرده قرار است به زودی آپدیتی را بیرون دهد که تمام معایب آپدیت‌های قبلی ویندوز ۱۰ را تا حد امکان از بین خواهد برد. این ایده‌ی خوبی به نظر می رسد اما فقط فکرش را کنید که اگر این آپدیت خودش هم معیوب از آب دربیاید چه؟ می‌دانید که هیچ هم بعید نیست چنین اتفاق بیافتد.

آنتی‌ویروس‌ها آپدیت‌های ویندوز ۱۰ نسخه‌های ۱۹۰۳ و ۱۹۰۹ را بلاک می‌کنند

خیلی وقت است دیگر همه می‌دانند نرم‌افزار آنتی‌ویروس به روش‌های غیرقابل پیش‌بینی‌ای با گیم‌ها، نرم‌افزارهای دیگر و آپدیت‌های ویندوزی تداخل دارد. این چیزی است که به نظر هیچگاه عوض نمی‌شود و اخیراً هم متوجه شدند کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس Avast و AVG ممکن است سر آپدیت نسخه‌های ۱۹۰۳ و ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰ به مشکلاتی برخورده باشند. پس شاید بتوان گفت نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس می‌توانند کاملاً آپدیت ویندوزی را مختل کنند. خوشبختانه این راهکار چندان هم پیچیده نیست. فقط باید نرم‌افزار آنتی‌ویروس خود را به جدیدترین نسخه‌ی خودش به روز کرده و بعد ویندوز ۱۰ خود را نیز به روز نمایید.

آپدیت KB4524147: مشکلات منوی استارت، کورتانا، اج همچنان ادامه دارد

همین یک ماه پیش، مایکروسافت آپدیت KB4524147 را برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد؛ چیزی که قرار بود مجموعه‌ای جمع و جور باشد از آپدیت‌های امنیتی و ارتقاها که در نهایت پروژه کارش به خرابی سیستم‌های مهمی چون منوی استارت، سرچ، کورتانا و اج رسید. از آن زمان مایکروسافت آپدیت KB4522355 را برای برطرف کردن این مشکلات عرضه کرد اما این آپدیت برای همه کاربرد نداشت. در حال حاضر بسیاری از کاربران دارند همچنان گزارش خرابی سیستم‌های مذکور را می‌دهند.

افزون بر این، شما می‌توانید پیش از نصب آپدیت با اجرای ریستور سیستم تا حدی از پس این مشکل بربیایید. برای انجام این کار به Control Panel -> System -> Advanced system settings -> System Protection tab -> System Restore بروید و بعد دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را مسدود کرده و یا به تعویق بیاندازید

اولین کاری که می‌توانید جهت جلوگیری از معایب آپدیت‌های مذکور انجام دهید این است که وقتی ویندوز ۱۰ شما به روز می‌شود کنترل را در دست گیرید. بدین‌ترتیب می‌توانید دریافت آپدیت‌ها را زمانیکه داغِ داغ از تنور مایکروسافت بیرون می‌آیند به تعویق بیاندازید، خبرهایی در مورد اینکه خطایی چیزی صورت گرفته را دنبال کنید و بعد به طور دستی آپدیت را خودتان انجام دهید.

اخیراً Windows Insiders گفته آپدیت جدیدی برای ویندوز ۱۰ در راه است (حدوداً آوریل ۲۰۱۹) که به تمام کاربران ویندوزی (شامل کاربران خانگی) این اجازه را می‌دهد که تا سقف ۷ روز آپدیت‌ها را در حالت مکث بگذارند. افزون بر این، اگر ویندوز ۱۰ پرو، سازمانی، آموزشی و یا S استفاده می‌کنید می‌توانید آپدیت‌ها را تنها با رفتن به Settings -> Update & Security -> Windows Update عقب بیاندازید. در اینجا گزینه‌ی Choose when updates are installed را انتخاب کرده و تعداد روزهایی که دوست دارید آپدیت‌ها به عقب بیافتند را انتخاب نمایید. راه دیگری هم برای کنترل کردن آپدیت‌های ویندوز ۱۰ وجود دارد- بسته به اینکه نسخه‌تان خانگی است یا پرو- و ما هم راهنمایی داریم که با استفاده از آن شما می‌توانید آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را غیرفعال و یا زمانبندی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *