همه چیز درباره پورشه تایکان (porsche taycan ۲۰۲۰)

مشخصات فنی و قیمت پورشه تایکان ۲۰۲۰

پورشه تایکان یک سدان لوکس و اسپرت جذاب است که مخاطبان فراوانی را از سراسر دنیا جذب خود کرده است. قلب تپنده این خودرو از یک موتور تمام برقی الهام گرفته است.نخستین خودروی اسپرت تمام الکتریکی پورشه به‌طور هم‌زمان در سه قارهٔ آسیا، اروپا و آمریکا در معرض دید عموم قرار گرفته است. این سدان اسپرت الکتریکی پکیج منحصر به‌فردی است که عملکرد معمول پورشه را با قابلیت استفاده روزانه ارائه می‌کند.

پیشرانه یا موتور پورشه تایکان ۲۰۲۰

قلب تپنده پورشه تایکان ۲۰۲۰ از یک موتور تمام برقی الهام گرفته است. پورشه تایکان در دو مدل توربو و توربو s به بازار عرضه خواهد شد. هر دو مدل تایکان از سیستم چهار چرخ محرک و دو پیشرانه استفاده می‌کنند که در حالت رانندگی نرمال قدرت ۶۱۷ اسب بخاری (horse power) تولید می‌کنند.
حداکثر گشتاور مدل توربو برابر با ۸۴۹ نیوتون متر بوده درحالی‌که گشتاور مدل توربو S به ۱۰۴۹ نیوتون متر می‌رسد. همچنین قدرت مدل توربو در حالت لانچ برابر با ۶۷۱ اسب بخار است درحالی‌که خروجی مدل توربو S در این حالت ۷۵۱ اسب بخار اعلام شده است.پیشرانه پورشه تایکان توربو می تواند این خودرو را از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر (۶۰ مایل) در ۳ ثانیه و مدل توربو s در ۲.۶ برساند.حداکثر سرعت این خودرو ۲۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.دستیابی به سرعت ۱۲۵ مایل (۲۰۰ کیلومتر) در ساعت هم برای دو نسخه مذکور به ترتیب نیازمند ۱۰.۶ و ۹.۸ ثانیه زمان بوده و حداکثر سرعت آنها به طور یکسان با ۱۶۱ مایل (۲۶۰ کیلومتر) در ساعت برابر است.پورشه برای تامین انرژی موتور‌های الکتریکی پورشه تایکان یک پکیج باتری لیتیوم یونی ۹۳.۴ کیلووات ساعتی با معماری ۸۰۰ ولتی در نظر گرفته است.

بنابراین تایکان اولین خودروی تولیدی دنیا محسوب می‌شود که بجای استفاده از معماری ۴۰۰ ولت که ولتاژ معمول خودرو‌های الکتریکی است، در آن از سیستم ۸۰۰ ولتی استفاده شده است. این ولتاژ بالا مزیت بزرگی برای رانندگان به همراه خواهد داشت، زیرا با استفاده از شبکه‌های شارژ توان بالای ۲۷۰ کیلو واتی می‌توان باتری‌ها را برای پیمودن صد کیلومتر تنها ظرف ۵ دقیقه شارژ کرد. با این شارژر‌ها همچنین از ۵ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها ظرف ۲۲ دقیقه شارژ می‌شوند.

ظاهر پورشه تایکان

ظاهر پورشه تایکان ۲۰۲۰ مثل همیشه جذاب و فوق العاده طراحی شده که با مدل های دیگر تفاوت زیادی دارد اما کمپانی پورشه ذات و خوی ظاهره ماشین را نگه داشته است. زمانی که پورشه قصد داشت تایکان را طراحی نماید از یک امتیاز ویژه بهره می برد چرا که از پیش همه چیز را در خصوص تسلا مدل S می دانست. لذا در حالی که تسلا مدل S در زمان رونمایی خودرو بسیار زیبا و جذاب بود و البته همچنان نیز هست ،ژرمن های محصول خود را به یک سطح بالاتر برده و خودرویی را معرفی نمودند که به وضوح جذاب تر، آینده نگرانه تر و مدرن تر از تسلا است.

البته نمی‌خواهیم بگوییم یکی از این خودروها نمای بهتری نسبت به دیگری دارد اما وقتی به آن‌ها در کنار هم نگاهی می‌کنیم پورشه جدیدتر به نظر می‌رسد که البته کاملاً طبیعی است چون چندین سال است مدل S را دیده‌ایم. علاوه بر این، تایکان به لطف دماغهٔ تخت و گلگیرهای برجسته، اسپرت‌تر به نظر می‌رسد، اما بااین‌حال هر دو خودرو از گلگیرهای عقب عضلانی و برآمده‌ای برخوردارند و به همین دلیل نمی‌توان گفت مدل S در ظاهر خیلی کمتر از تایکان تهاجمی به نظر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های ظاهری خلاقانه‌ی تایکان نیز نوشته‌ی شیشه‌ای PORSCHE است که با نوار چراغ عقب ادغام شده است. برای پورشه تایکان ۱۰ رنگ در نظر گرفته شده که تنها زنگ قرمز کارمین با قیمتی بیشتر (۳۱۵۰ دلاری) فقط برای مدل توربو s قابل سفارش هست

کابین لوکس و جذاب پورشه تایکان

با وجود نمایشگر انحصاری برای سرنشین کناری، کابین پورشه تایکان همچنان روی راننده تمرکز دارد. در بالاترین نقطه‌ی داشبورد یک صفحه آمپر دیجیتالی منحنی جای گرفته درحالی‌که یک صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی مرکزی و یک صفحه‌نمایش سفارشی سرنشین جلو نیز با هم ترکیب شده‌اند تا تمام اطلاعات مورد نیاز را ارائه کنند.

این نمایشگر‌ های پورشه تایکان ۲۰۲۰ موجب شده کنترلر‌های فیزیکی مثل دکمه‌ها بسیار کاهش پیدا کنند، اما در عوض می‌توان از طریق لمس کردن یا با استفاده از سیستم کنترل صوتی که به فرمان «هی پورشه» پاسخ می‌دهد. قسمت‌های مختلف خودرو را کنترل کرد. تمام رابط‌های کاربری نیز کاملاً جدید بوده و برای تایکان طراحی شده‌اند.

پورشه در تایکان برای اولین بار کابین کاملاً بدون چرم را ارائه کرده است، زیرا فضای داخلی این خودرو با استفاده از متریال بازیافتی نوآورانه ساخته شده است. پورشه همچنین در باطری‌های تایکان که در کف آن نصب شده‌اند شکاف‌هایی بنام «پارکینگ پا» ایجاد کرده است که موجب راحتی سرنشینان عقب می‌شود. این ویژگی همچنین امکان دستیابی به ارتفاع پایینی که برای خودرو‌های اسپرت معمول است را هم فراهم کرده است. در جلو و عقب این خودرو نیز دو صندوق بار وجود دارد که جلویی ۸۱ لیتر و عقبی ۳۶۶ لیتر ظرفیت دارد.

قیمت های پورشه تایکان

هنوز به صورت رسمی خبری در خصوص قیمت پورشه تایکان منتشر نشده است. اما بر اساس گانه زنی‌ها، این نمونه با مبلغی در حدود قیمت پورشه پانامرای هیبریدی به فروش رسیده و با رقمی مابین ۸۵.۰۰۰ تا ۱۶۰.۰۰۰ دلار (معادل ۳۶۰ تا ۶۷۰ میلیون تومان با دلار ۴.۲۰۰ تومانی ) اندکی بیشتر از قیمت فولکس واگن تیگوان ۲۰۱۸ در ایران بسته به قدرت تولیدی پیشرانه، در دسترس علاقمندان خودروهای پاک قرار خواهد گرفت. برای پورشه تایکان چندین آپشن برای سفارش نیز وجود دارد که قیمت پورشه تایکان توربو s را تا حدی افزایش میدهد.از جمله پکیج پریمیوم ک شامل مواردی زیرا را با قیمت ۳۵۹۰ دلار سفارش دهند.

  • دوربین دید محیطی
  • دستیار تغییر لاین حرکتی
  • سقف پانورامیک(شیشه ای)
  • شیشه ی عایق صدا و گرما
  • سیستم پایداری دینامیک خودرو

باتری‌های پورشه تایکان

باتری‌های استفاده شده در پورشه تایکان از انواع یون لیتیومی ۹۰kWh است. این باتری‌ها بدون نیاز به سیم و تنها با قرار گرفتن خودرو بر روی صفحه‌ای مخصوص شارژ می‌شوند. اما برای استفاده از ایستگاه‌های شارژ عمومی، یک بخش مخصوص قرار گرفتن سیم‌های مربوطه در قسمت جلویی سمت راننده نیز تعبیه شده است. با استفاده از سیستم برق ۸۰۰ ولتی و سیستم شارژ فوق سریع پورشه تایکان در ۱۵ دقیقه به شارژ ۸۰ درصد رسیده و در حالت استاندارد نیز نیاز به زمانی در حدود ۹ ساعت برای شارژ کامل نیاز است.

زمان عرضه پورشه تایکان ۲۰۲۰

بر اساس اخبار منتشر شده، پورشه تایکان در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ و به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ با تیراژی مابین ۱۵.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ دستگاه در سال به صورت عمده وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *