کانسپت جدید پلی استیشن ۵ برگرفته از جدیدترین تصاویر منتشر شده

«مارک سرنی»، طراح و معمار کنسول پلی‌استیشن ۴، وظیفه‌ی طراحی کنسول بعدی سونی را هم برعهده دارد؛ کنسولی که سونی فعلا نمی‌خواهد با اسم پلی‌استیشن ۵ یا همان PS5 آن را خطاب کند. نسل بعدی پلی‌استیشن، کنسولی که سونی چهار سال گذشته را مشغول طراحی آن بوده، طبق گفته‌ی مارک سرنی قرار است جهش بزرگی را در نسل‌های کنسولی رقم بزند.

چند وقت پیش بود که شاهد انتشار تصاویر جدیدی از کنسول نسل بعدی شرکت سونی بودیم. در این تصاویر نمای نسبتا واضحی را از پلی استیشن ۵ به همراه کنترلرهای DualShock 5 (اسم تائید نشده و غیر رسمی) این دستگاه را داشتیم که کیت توسعه دهندگان این کنسول را به نمایش گذاشته بود. تا پیش از این مدل‌های مفهومی متعددی را از این کنسول مورد انتظار شاهد بوده‌ایم و اکنون جدیدترین ویدئو از یک مدل مفهومی این دستگاه منتشر شده که طراحی آن با استناد بر تصاویر جدید لو رفته از این دستگاه انجام شده است. در این ویدئو میتوان گفت شاهد قابل درک‌ترین طراحی از پلی استیشن ۵ و کنترلرهای این کنسول بازی هستیم. طراحی جذاب و هیجان انگیزی صورت گرفته که چیزی فراتر از حد تصور و واقعیت نیست و میتوان امیدوار بود که طراحی نهایی کنسول مشابه چیزی باشد که در این کانسپت شاهد هستیم. چند وقت پیش بود که شاهد انتشار تصاویر جدیدی از کنسول نسل بعدی شرکت سونی بودیم. در این تصاویر نمای نسبتا واضحی را از پلی استیشن ۵ به همراه کنترلرهای DualShock 5 (اسم تائید نشده و غیر رسمی) این دستگاه را داشتیم که کیت توسعه دهندگان این کنسول را به نمایش گذاشته بود.

یکی از بخش‌های جالب توجه در این کانسپت، مجهز شدن کنترلر DualShock 5 به نمایشگر لمسی LCD به جای یک پد لمسی معمولی است. طبق چیزی که در تصاویر از قبل منتشر شده دیده بودیم، ممکن است کنترلر نسل جدید فاقد نوار نوری باشد و وجود یک نمایشگر لمسی در این قسمت به مراتب میتواند جذاب‌تر باشد. این صفحه میتواند اطلاعاتی از بازی را در اختیار گیمر قرار دهد و یا جزئیاتی از فعالیت‌های پس زمینه کنسول را به نمایش بگذارد. همچنین DualShock 5 به پورت USB-C مجهز می باشد که احتمال وجود این ویژگی در نسخه‌هایی بسیار بالاست.

Concept Creator، طراح این مدل مفهومی گفته است که وی تلاش کرده طرحی براق را به همراه در نظر گرفتن سیستم خنک کننده کنسول قدرتمندی همچون پلی استیشن ۵ را ایجاد کند. با وجود اینکه هنوز این کنسول معرفی نشده، اما بی شک میتوان گفت که PS5 با برخورداری از میزان رم بالا، پردازنده و گرافیک قدرتمند، حافظه SSD و غیره یک کنسول حرفه‌ای با قدرت پردازشی بسیار بالا خواهد بود. شاید طراحی کلی این کنسول به مانند نسخه توسعه دهندگان آن باشد اما میتوان گفت مطمئنا نسخه قابل عرضه در بازار با تفاوت هایی همراه خواهد شد. این کنسول احتمالا ماه آینده در تعطیلات سال جدید میلادی معرفی خواهد شد و رسما از تمام رمز و رازهای پلی استیشن ۵ سونی با خبر میشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *