ایسوس از لپ تاپ گیمینگ با دو نمایشگر رونمایی کرد

مشخصات لپتاپ گیمینگ ROG Zephyrus Duo 15 ایسوس

ایسوس می‌گوید که این اولین لپتاپ با دو نمایشگر است که برای کاربری گیمینگ طراحی شده و از نظر فنی درست هم به نظر می‌رسد. اگرچه این دستگاه اولین لپتاپ دو نمایشگره ایسوس نیست، اما از نظر مشخصات فنی Zephyrus Duo 15 اولین با مشخصه گیمینگ به نظر می‌رسد.

مانند لپتاپ‌های قبلی ایسوس، این دستگاه هم یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی دارد که در یک نسخه دارای پنل ۴K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است و در نسخه دیگر با پنل ۱۹۲۰×۱۰۸۰. نسخه اول برای تولیدکنندگان محتوای رسانه‌ای مناسب است، چراکه ایسوس عنوان کرده این نمایشگر فضای رنگی Adobe RGB را ۱۰۰ درصدی پوشش خواهد داد. اما نسخه دوم برای گیمرها مناسب‌‌تر به نظر می‌آید.

نمایشگر دوم که در قسمت بالایی کیبورد جای گرفته، ۱۴.۱ اینچی با نرخ تاچ ۶۰ هرتز و رزولوشن ۳۸۴۰×۱۱۱۰ پیکسل است. لبه بالایی این نمایشگر می‌تواند از سطح لپتاپ بالاتر آمده که زاویه ۱۳ درجه ایجاد خواهد کرد. بنابراین هر دو نمایشگر زاویه دید مناسبی در هنگام استفاده خواهند داشت. از طرف دیگر بالا آمدن نمایشگر دوم به گردش بهتر هوا درونی لپتاپ و خنک شدن آن کمک خواهد کرد.

کاربرد دو نمایشگر Zephyrus Duo 15

اما شاید برای شما هم سوال باشد که نمایشگر دوم چه کاربردی خواهد داشت. به عنوان مثال زمانیکه در حال انجام بازی هستید و آن را از نمایشگر اصلی مشاهده می‌کنید، در نمایشگر دوم می‌تواند توئیچ یا دیسکورد را برای استریم باز کنید. علاوه‌براین، شما می‌توانید از نمایشگر دوم برای دسترسی آسان به امکانات درون بازی نیز استفاده کنید.

ایسوس گفته است که در حال همکاری با توسعه‌دهندگان برای تولید محتوای اختصاصی این رابط کاربری و کنترل مناسب برای تنظیمات صفحه نمایش دوگانه است. این شرکت همچنین با Adobe برای ابزارهای مخصوص تولید محتوا نیز همکاری می‌کند. به غیر از این، ظاهراً ایسوس با Techland در جهت بهینه‌سازی Dying Light 2 همکاری کرده و با Overwolf برنامه‌ای برای League of Legends داشته و برای Fortnite و CS:GO نیز تمهیداتی اندیشیده است. البته نمی‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های زیادی سازگار با نمایشگر ثانویه این دستگاه را مشاهده کنیم، چرا که تا امروز تعداد انگشت شماری لپتاپ با چنین امکانی روانه بازار شده‌اند.

قیمت نسخه‌های مختلف ROG Zephyrus Duo 15

Duo 15 سری کاملاً جدیدی از لپتاپ‌های گیمینگ ایسوس خواهد بود که از چیپ‌های سری H اینتل و کارت گرافیک‌های RTX Super انویدیا استفاده کرده است. صرف نظر از نوع Duo 15، ایسوس برای این لپتاپ یک باتری ۹۰ وات ساعتی و یک پورت USB-C با امکان پشتیبانی از تاندربولت ۳ در نظر گرفته است. گرانقیمت‌ترین نسخه این لپتاپ دارای نمایشگر ۴K، پردازنده Core i9-10980HK، با ۳۲ گیگابایت حافظه رم، ۲ ترابایت حافظه RAID و گرافیک RTX 2080 Super است. قیمت این نسخه ۳,۷۰۰ دلار بوده و از ۱ ژوئن قابل خریداری می‌باشد.

دو نسخه دیگر از این لپتاپ با نمایشگر ۳۰۰ هرتز ۲۹ ژوئن راهی بازار خواهند شد. نسخه اول با پردازنده Core i9-10980HK، گرافیک RTX 2080 Super، با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه PCIe به قیمت ۳,۴۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. نسخه دوم با پردازنده Core i7-10875H، گرافیک RTX 2070 Super، با ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه RAID به قیمت ۲,۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *