لپ تاپ گیمینگ

تفاوت لپ تاپ گیمینگ با لپ تاپ معمولی چیست؟

وقتی می خواهید برای خرید لپ تاپ مناسب خود تصمیم بگیرید، با انواع مدلهای لپ تاپ استوک، لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی مواجه می شوید. برای انتخاب لپ تاپ مناسب و خرید آن، باید دقت کنید تا بهترین مدل را برای خود خریداری کنید. در این نوشته با تفاوت لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی آشنا خواهید شد. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.
لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ، لپ تاپی است که مخصوص بازی و گیم های کامپیوتری ساخته می شود و سخت افزار قدرتمندی دارد تا بتواند بازی های سنگین را به خوبی اجرا کند. گرافیک، پردازنده و حافظه لپ تاپهای گیمینگ هم با لپ تاپهای معمولی فرق دارد.
تفاوت سرعت لپ تاپ های گیمینگ با لپ تاپ معمولی

مهم ترین تفاوتی که لپتاپ گیمینگ با لپتاپ معمولی دارد، این است که سرعت لپ تاپ گیمینگ بالاتر از لپ تاپ معمولی است؛ زیرا یک پردازنده قوی با سرعت بالا دارد. وجود پردازنده قوی و قدرتمند، برای اجرای بازی های سنگین مناسب است. افرادی که می خواهند از برنامه های سنگین مثل برنامه های ویرایش ویدئو و نرم افزارهای مهندسی در لپ تاپ خود استفاده کنند، بهتر است لپ تاپ گیمینگ داشته باشند. CPUدر سیستمهای گیمینگ باید واقعا قدرتمند باشد تا بتواند حجم بالای کارها و برنامه ها را پشتیبانی کند.
تفاوت پردازنده گرافیکی لپ تاپ های گیمینگ با لپ تاپ معمولی

مهمترین قسمت در لپ تاپ گیمینگ، پردازنده گرافیکی یا کارت گرافیک است. بهترین کارتهای گرافیک معمولا در لپ تاپ های گیمینگ وجود دارند و از قدرتمندترین مدلهای کارت گرافیک NVIDIA و AMD در سیستمهای گیمینگ استفاده می شود. چنین کارت گرافیک های قدرتمند، در سیستم های قوی مهندسی نیز به کار می رود تا فرآیند رندر کردن راحت تر انجام شود.
تفاوت سخت افزار لپتاپ های گیمینگ با لپتاپ های معمولی

سخت افزار سیستمهای گیمینگ نسبت به لپ تاپ های معمولی قوی تر است. کیفیت صدا و تصویر در سیستم های گیمینگ بالاتر از لپ تاپهای معمولی است و از صفحه نمایش فوق العاده، اسپیکرهای عالی، حافظه زیاد و… برخوردار است. در لپ تاپ های گیمینگ، از خنک کننده قوی استفاده می شو تا لپ تاپ بیش از حد داغ نشود و تجهیزاتش آسیبی نبیند. فن لپ تاپ گیمینگ، یک فن ساده و معمولی نیست و بسیار قوی تر از مدلهای ساده فن است.
تفاوت حافظه لپتاپ های گیمینگ با لپتاپ های معمولی

در اکثر مدلهای لپتاپ‌ گیمینگ، به جای استفاده ازهارد‌های قدیمی یا هارد های معمولی، از SSD ها استفاده می شود. SSD ها باعث افزایش سرعت راه اندازی سیستم و اجرای بازی ها می شود.
تفاوت کیبورد لپتاپ های گیمینگ با لپتاپ های معمولی

کیبورد لپ تاپهای گیمینگ طراحی خاصی دارند و دسترسی به بعضی از دکمه های پراستفاده در بازی ها را راحت تر می کند. کیبورد لپ تاپ گیمینگ باید مقاوم باشد تا بتواند زیر دست گیمرها دوام بیاورد. سرعت فرمان دادن و اجرای دستورات با کیبوردها نیز باید بالا باشد. برای طراحی کیبورد سیستم های گیمینگ از اصول مهندسی و ارگونومی بدن انسان کمک گرفته می شود تا کیبوردها متناسب با استفاده کاربران طراحی شوند. در بعضی از مدلهای لپ تاپهای گیمینگ مانند سری rog strix از برند ایسوس، از کیبوردهای هفت رنگ با نور پردازی جذاب استفاده می شود. همین موضوع باعث هیجان بیشتر کار با کیبوردها می شود و حس خوبی به کاربر می دهد.
تفاوت باتری لپتاپ های گیمینگ با لپتاپ های معمولی

طول عمر باتری لپ تاپ های گیمینگ بالا است و تا مدت زمان زیادی قابل استفاده هستند. باتری سیستم های گیمینگ به راحتی خالی نمی شود و مدت زمان بیشتری می توان از آن استفاده کرد. معمولا هم باتری های مخصوص سیستمهای گیمینگ به سرعت شارژ می شود. البته بعضی از لپ تاپ های گیمینگ نیز هستند که از نظر باتری، خیلی قدرت بالایی ندارند و باتری آنها زود خالی می شود!
آیا می ‌توان از لپ تاپ‌ گیمینگ به عنوان لپ تاپ معمولی استفاده کرد؟

خیلی ها فکر می کنند که لپ تاپ گیمینگ، یک دستگاه عجیب و غریب است که فقط برای بازی و گیم کاربرد دارد؛ اما این سیستمها فقط از نظر وزن و سخت افزار با لپ تاپهای عادی فرق دارند. افرادی که کارهای سنگین با لپ تاپ انجام می دهند، مثل تدوینگرها، مهندسان و… می توانند لپ تاپ گیمینگ را تهیه کرده و از آن برای انجام کارهای خود استفاده کنند.
لپ تاپ گیمینگ می تواند به عنوان لپ تاپ معمولی به کار رود. اگر یک لپ تاپ گیمینگ با باتری قدرتمند و وزن پایین دارید، می توانید از آن به عنوان لپ تاپ معمولی نیز استفاده کنید. اتفاقا با داشتنش می توانید حسابی با آن کار کنید و بدون مواجه شدن با کندی و هنگ سیستم، کارهایتان را انجام دهید.
البته نکته ای که هست تفاوت قیمت لپ تاپهای گیمینگ با مدلهای معمولی لپ تاپ است. یکی از ویژگی های لپ تاپ گیمینگ این است که به خاطر تجهیزات و سخت افزار پیشرفته، قیمت بالاتری دارد. پس اگر لپ تاپ را برای کارهای معمولی و دانشجویی می خواهید، بهتر است یک لپ تاپ معمولی با هزینه کمتر را خریداری کنید.
برای دانشجویان و افرادی که باید لپ تاپ را مدام و هر روز با خودشان حمل کنند، لپ تاپ گیمینگ مناسب نیست؛ زیرا وزن بالایی دارد و ممکن است به دست و کمر شما فشار بیاورد و حمل آنها برایشان دشوار باشد. پس لازم است هم به مزایای داشتن سیستم قدرتمند مثل لپ تاپ گیمینگ فکر کنید و هم معایب آن را در نظر بگیرید و با کنار هم قرار دادن مزایا و معایبشان، بهترین و مناسب ترین مدل لپ تاپ را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *