لیست ۲۰ شبکه اجتماعی دنیا

در این مقاله قصد داریم لیست ۲۰ شبکه اجتماعی انگلیسی زبان که جزء محبوبترین شبکه های اجتماعی هستند را به شما معرفی کنیم. اما آیا فقط ۲۰ شبکه اجتماعی در دنیا وجود دارد؟
چند شبکه ی اجتماعی در دنیا هست؟

آمار دقیقی از این موضوع موجود نیست، چرا که شبکه های اجتماعی به زبانهای مختلف وجود دارند، مثلا در زبان فارسی شاید بتوانید بیش از ۳۰ شبکه اجتماعی فعال پیدا کنید. اما امروز بحث ما شبکه های اجتماعی فارسی نیستند.
چرا به دنبال لیستی از شبکه های اجتماعی باشیم؟

همیشه سئو کاران به دنبال یافتن سایت هایی با بازخورد بالا برای انتشار و اشتراک گذاری مطالب وبسایتهای خود هستند. ما هم ازین گزینه مستثنا نبودیم، به همین دلیل همیشه بدنبال لیستی از بهترین شبکه های اجتماعی بودیم.

معرفی لیست ۲۰ شبکه اجتماعی دنیا

در زیر ما به معرفی لیست ۲۰ شبکه اجتماعی دنیا می پردازیم. سعی می کنیم به ترتیب از نظر اولویت و مهم بودن لیست شبکه های اجتماعی را معرفی کنیم و برای هر کدام توضیح مختصری خواهیم داد:

  • فیسبوک : بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در ماه است. فیسبوک محلی مناسب برای تعامل با دوستان و آشنایان، بیزینس و تجارت و همچنین تبلیغات است. اشتراک گذاری مطالبتان در پیج تجاری فیسبوک بسیار روی سئو تاثیر گذار است.
  • واتس آپ : واتس آپ یک شبکه اجتماعی مبتنی بر پیام است که الان جزئی از فیسبوک می باشد و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱ میلیارد نفر کاربر فعال داشته است. شاید بعضی ها بگویند که پیام رسان ها شبکه اجتماعی نیستند! اما این غلط است!!
  • مسنجر فیسبوک : بخشی از فیسبوک است که برای چت و گفتگو استفاده می شود و تا بحال بیش از ۱.۲ میلیارد نفر کاربر داشته است.
  • لینکدین : یک شبکه اجتماعی مرتبط با مشاغل و صاحبان کسب و کار است که متعلق به ماکروسافت بوده و تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیون عضو دارد. فعال بودن حساب اعضای یک کسب و کار در لینکدین بسیار بر روی سئو و بازخورد یک کسب و کار تاثیر گذار است.
  • گوگل پلاس : گوگل پلاس یکی از سرویس های شرکت گوگل است که شما پس از ایجاد جی میل می توانید از آن بهره ببرید. این شبکه اجتماعی بیش از ۱۰۰ میلیون عضو فعال دارد و بسیار در سئو تاثیر گذار است. متاسفانه این شبکه اجتماعی حذف شده است.
  • توییتر : توییتر دارای بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر است که بیشتر در کشور آمریکا محبوب بوده و کاربران می توانند تا ۱۴۰ کاراکتر را برای هم به همراه عکس و ویدئو توییت کنند.
  • اینستاگرام : شبکه اجتماعی متکی بر عکس و ویدئو که متعلق به فیسبوک بوده و بیش از ۳۷۵ میلیون عضو دارد و در کشور ما ایران نیز بسیار محبوب است.
  • پینترست : یک شبکه اجتماعی مبتنی بر اشتراک گذاری تصویر و ویدئو از سایت های دیگر است که به قول خود سایت، آنها را پین می کند و در آلبوم هایی که شما تعیین می کنید نمایش می دهد. این شبکه اجتماعی روی سئو بسیار تاثیر گذار است.
  • اسنپ چت : یک پیام رسان اجتماعی با بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه است.
  • کوئرا : یک شبکه اجتماعی پرسش و پاسخ است که کاربران می توانند سوال بپرسند یا به سوالات پاسخ دهند. کوئرا بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.
  • نکس دور : یک شبکه اجتماعی است که در آن همسایگان همدیگر را از رویدادهای درون محله باخبر می کنند. در آمریکا بیش از ۱۵۰.۰۰۰ محله در این شبکه اجتماعی پروفایل دارند.
  • تولید کننده : پروداکت هانت یا تولید کننده یک شبکه اجتماعی محصول محور است. در آن محصولات کلیه شرکت ها قرار داده می شوند و کاربران به نسبت کیفیت و تجربه استفاده خود به آنها رای می دهند.
  • آنجل لیست : یک شبکه اجتماعی است که توسط سرمایه گذاران و راه اندازی شده است. این سایت هزاران نفر از سرمایه گذاران را به عنوان عضو ثبت نام کرده است.
  • کیک استارتر : یک پلت فرم تامین اجتماعی است که مردم می توانند محصولات خود و یا ایده های تولید محصول یا ارائه خدمات را برای تامین بودجه در آن بگذارند. این سایت تقریبا ۱۰ میلیون پشتیبان و سرمایه گذار دارد.
  • تامبلر : یک شبکه وبلاگ نویسی با بیش از ۳۵۰ میلیون وبلاگ و بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر است. این شبکه اجتماعی از وب و تلفن همراه پشتیبانی می کند.
  • گب : یک شبکه اجتماعی تبلیغاتی است که به کاربران اجاره می دهد مطالب را با محدودیت ۳۰۰ کاراکتری که به گب معروف اند بنویسند و بخوانند. این شبکه اجتماعی بیش از ۲۰۰ هزار کاربر فعال دارد.
  • وی کی : مانند فیس بوک است اما بیشتر در روسیه و کشورهای همسایه با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر محبوب است.
  • ردیت : یک شبکه اجتماعی با بیش از ۵۰۰ میلیون بازدید ماهانه است. پست های متنی و یا لینک مستقیم می تواند در سایت به اشتراک گذاشته شود و توسط اعضا برای تعیین محبوبیت رای داده شود.
  • مای اسپیش : یک شبکه اجتماعی محبوب در زمینه موسیقی است که بین نوازندگان و خواننده ها بیشتر محبوب است. ابتدا این شبکه اجتماعی بسیار پر مخاطب بود اما امروزه کمی از محبوبتش کاسته شده است.
  • فوراسکوار : یک شبکه اجتماعی بر پایه معرفی مشاغل با امکان اشتراک گذاری تجربه خرید و استفاده از خدمات مشاغل توسط کاربران است که در خارج از کشور ما بسیار پر کاربرد بوده و بسیار در حال رشد است.

کدام یک از شبکه های اجتماعی بر روی سئو تاثیر بیشتری خواهد داشت؟

بعد از کلی فعالیت در شبکه های اجتماعی پیشنهاد می کنم اگر قصد انتشار لینک در شبکه های اجتماعی را دارید حتما از شبکه های اجتماعی زیر بهره ببرید:

  • فیسبوک: در فیسبوک حتما یک صفحه تجاری درست کرده و کلیه مطالب خود را به صورت خلاصه شده (بالای ۴۰۰ کلمه در هر نوشته) با لینک منبع اشتراک دهید. سعی کنید بجز مطالب سایتتان محتواها و خبرهای جذاب حوزه کاری خود را نیز پوشش دهید.

گوگل پلاس: حتما یک صفحه برند در گوگل پلاس بسازید، و با ایجاد دسته بندی ها، لینک های سایت خود را در آن انتشار دهید. بعد سعی کنید کاری کنید تا کاربران پست های شما در گوگل پلاس را انتشار دهند.

پینترست: در پینترست یک اکانت تجاری برای سایت خود ایجاد کنید و با نصب افزونه کروم پینرست این امکان را به خود بدهید که با رفتن ماو روی عکس های سایتتان امکان انتشار مستقیم عکس، صفحه و موضوع آن را به داخل بوردهای پروفایل خود در پینترست داشته باشید. برای آشنایی با پینترست کلیک کنید.

لینکدین: در بخش article لینکدین مقالاتی برای آموزش و معرفی خدمات و محصولات خود ایجاد کنید و به سایت خود لینک بدهید.

بیهانس: در این شبکه اجتماعی عضو شده و نمونه کارهای طراحی شده خود را انتشار دهید.

دریبل: این شبکه ی اجتماعی نیز مخصوص انتشار نمونه کارهاست.

ردیت: در این شبکه اجتماعی می توانید مقالات خود را منتشر کرده و لینک فالو دریافت کنید!

مدیوم: در این شبکه اجتماعی می توانید کلیه محتویات خود را انتشار دهید و بک لینک هایی با آتوریتی بالا بدست آورید.

سایت های اشتراک گذاری ویدئو

البته سایت های اشتراک گذاری ویدئو اغلب جزو شبکه های اجتماعی حساب نمی آیند اما آوردن لیست آنها خالی از لطف نیست.

  • یوتیوب : سلطان بی چون و چرای دنیای ویدیو یوتیوب است. سایتی که با وارد شدن به آن ساعت ها سرگرم می شوید و هر چیزی که بخواهید در آن خواهید یافت.
  • ویمئو : ویمئو با محوریت ویدیوهای تخصصی و بیزینسی یکی دیگر از سایتهایی است که می توانید از آن برای آپلود ویدیوهای خود استفاده کنید. البته این سایت مثل یویتوب مجانی نیست و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید.
  • آپارات : به دلیل محدود بودن دسترسی یوتیوب در ایران آپارات جایگزین اصلی آن به شمار می رود. آپارات که دومین سایت پربازدید ایران است می تواند بهترین مکان برای نمایش ویدیوهای شما باشد. این سایت به تازگی بخش آنلاین و کانال را ایجاد کرده که توسط آنها می توانید برندتان را براحتی توسعه دهید.
  • نماشا : یکی دیگر از سایتهای فارسی زبان برای انتشار ویدیو در ایران است که فقط امکان اشتراک گذاری ویدیو را بصورت رایگان داراست. اما از نظر برندسازی و بازدید خالی از لطف نیست.
  • تماشا : سایتی که بیشتر آن را با ورزش ۳ میشناسیم. جایی که ورزش ۳ اغلب ویدیوهای خود را آنجا بارگزاری می کند. این سایت هم جزء سایتهای خوب اشتراک گذاری ویدیو در ایران به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *