توصیه سازمان بهداشت جهانی (WHO): در خانه بمانید و بازی کنید!

در شرایطی که بیرون رفتن حتی در مدت زمانی کوتاه بازی با جان است و هر عطسه یا سرفه می‌تواند سلاحی مرگبار به حساب آید، سازمان‌های بهداشتی در حال ارائه نکات آموزشی به مردم هستند، اما در این میان توصیه سازمان بهداشت جهانی بسیار جالب است. چراکه برخلاف دیگر سازمان‌ها که به مردم توصیه‌هایی درخصوص شستن دست‌ها و پوشیدن ماسک ارائه می‌کنند، WHO این بار از روشی متفاوت به مقابله با ویروس کرونا رفته است. این آژانس در واقع مردم را ترغیب کرده است تا در خانه بمانند و بازی کنند.

شرکت‌های توسعه‌دهنده بزرگ بازی مانند یوبیسافت، اکتیویژن، بلیزارد و زینگا دست به ابتکاری تحت عنوان #PlayApartTogether زدند. هدف از ایجاد این هشتگ دعوت کاربران به بازی با فاصله از هم اما با یکدیگر و بدون قرار گرفتن در معرض خطر است. همانطور که می‌دانید، ایجاد فاصله‌های اجتماعی بهترین اقدام در برابر شیوع ویروس کرونا است و از همین جهت بوده بسیاری از کشورها دست به تعطیلی و قرنطینه زده‌اند.

توصیه سازمان بهداشت جهانی با حمایت از بازی‌سازان

سازمان بهداشت جهانی از این ابتکار عمل حمایت کرده و معتقد است که این می‌تواند به مردم در مقابله با محدودیت‌های فعلی کمک کند. Ray Chambers، سفیر WHO در بیانیه‌ای گفته است که صنعت بازی طرفداران بسیار زیادی دارد و از طریق چنین اقدامی می‌تواند به میلیو‌ن‌ها نفر پیامی مهم مخابره کند و از شیوع COVID-19 جلوگیری کند.پلتفرم‌های گیمینگ مانند پلی استیشن، اکس باکس، سوئیچ و … به کاربران اجازه می‌دهند تا به صورت آنلاین با دوستان خود بازی کنند و بدون ملاقات‌های حضوری با یکدیگر سرگرم شوند. البته اگر شما گیمر کنسول نیستید، به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید دوستان خود را در یک بازی موبایلی به چالش بکشید و یا حتی در استیم و بازی‌های جذاب آن مانند PUBG با یکدیگر به مصاف حریف بروید. خوشگذارندن در کنار ایمن بودن، در دروان قرنطینه بسیار مهم است.

چرا بازی در زمان قرنطینه؟

بازی‌ها توانایی این را دارند که حتی برای مدتی کوتاه باعث حواس پرتی کامل و رها شدن از فکر بحران‌هایی مانند بحران فعلی شوند. همچنین بازی می‌تواند به ارتباط بیشتر شما با دیگران کمک کند. بنابراین اگر استعداد خوبی در بازی و رقابت و دوستانی پایه دارید، فرصت را از دست ندهید، چراکه دوران قرنطینه و این تعطیلات بهترین زمان برای بازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *