حضور Face ID برای سری مک بوک – چالش جدید برای طراحی اپل

درحال حاضر برای باز کردن قفل گوشی‌های هوشمند دو راه وجود دارد. یکی از آن‌ها استفاده از سنسور اثر انگشت و راه دیگر آن استفاده از Face ID است. با این تفاوت که Face ID به طور اختصاصی متعلق به گوشی‌های آیفون کمپانی اپل است. با این وجود حضور Face ID برای سری مک بوک نیز شایعه شده است ولی ظاهرا اپل برای قرار دادن سنسور‌های آن به مشکل برخورده است.

زمانی که اپل Touch ID را به دنیای کامپیوتر‌های مک خود آورد دریچه جدیدی از امنیت برای کاربران اپل باز شد و از زمانی که Face ID بر روی گوشی‌های آیفون پدیدار شده نیز شایعات زیادی درباره استفاده اپل از این قابلیت در کامپیوترهای مک نیز گزارش شده است. به هرحال کامپیوترهای مک شرکت اپل دارای دوربین هستند و قرار دادن Face ID کار سختی نخواهد بود.

اما برخلاف تصورات این کار سخت‌تر از آنچه تصور می‌کنید می‌باشد. بر اساس رسانه معتبر Bloomberg اپل درحال حاضر تکنولوژی Face ID را برای مک بوک‌های خود توسعه داده است و احتمال اینکه شاهد حضور این تکنولوژی در iMac سال ۲۰۲۱ باشیم زیاد است. اما در کنار وجود این احتمال به سوی مثبت، احتمالات به سمت منفی نیز وجود دارد.

حضور Face ID برای سری مک بوک چالش‌های طراحی زیادی را برای اپل به همراه خواهد داشت. یکی از دلایل آن نازک بودن محل قرارگیری این سنسور می‌باشد. گوشی‌های هوشمند اپل ضخامت بیشتری نسبت به نمایشگر مک بوک دارند و قرار دادن این سنسور کار آسانی است اما فضای کافی برای قرار دادن سنسورهای Face ID درحال حاضر برای طراحی کنونی مک بوک وجود ندارد. اما این طراحی برای iMac متفاوت است و با توجه به اینکه فضای کافی برای قرار گرفتن این مورد در آن وجود دارد می‌توانیم احتمالات گفته شده را به سمت شیب مثبت هدایت کنیم.

اپل تمرکز ویژه‌ی خود را بر روی کوچک‌تر کردن قطعات داخلی آیفون گذاشته است تا بتواند سال آینده حاشیه بالایی دستگاه خود را به حداقل برساند. این موضوع به نفع سری مک بوک نیز خواهد بود. کوچک‌تر شدن قطعات به معنای ایجاد ابعاد مناسب برای قرار گرفتن Face ID در مک بوک نیز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *