راهنمای پشتیبان گیری و بازیابی اسناد در ورد

هر شخصی به عنوان کاربر مایکروسافت آفیس، تجربه از بین رفتن اطلاعات و اسناد ذخیره نشده در ورد را داشته است و این موضوع به معنی از بین رفتن ساعت‌ها و یا حتی روزها تلاش به دلیل قطعی برق و یا خرابی سیستم می‌باشد. اما می‌توان حتی این مشکل را نیز حل کرد زیرا Office دارای تظیمات بازیابی خودکار است که در صورت بروز هرگونه خرابی، به طور خودکار سند را در فواصل منظم ذخیره می‌کند. در این بخش آموزش بازیابی اسناد سیو نشده ورد را به شما آموزش می‌دهیم.

این قابلیت در Office 365 و نسخه‌های قدیمی‌تر موجود است، در اینجا راهنمای استفاده از این ویژگی را در Microsoft Office 2016 به شما می‌دهیم. نرم‌افزار Office همچنین دارای گزینه‌ای برای ایجاد نسخه‌های پشتیبان از اسناد در کنار فایل اصلی برای بازیابی پرونده‌هایی است که قرار است در آینده ذخیره شوند. مراحل زیر آموزش بازیابی اسناد سیو نشده ورد در ویندوز ۱۰ را به شما نشان می‌دهد.

نحوه بازیابی فایل‌های از دست رفته در Office

۱- منوی استارت را باز کرده و در قسمت جستجوی آن Microsoft Word را تایپ کرده و باز کنید.

۲- در نرم‌افزار Word بر روی Blank document کلیک نمایید و یک صفحه خالی ایجاد کنید.

۳- از بین منوها منوی Files را در قسمت بالا سمت چپ باز نمایید.

۴- از گزینه‌های سمت چپ گزینه Info را انتخاب نمایید.

۵- در منوی Info تنظیمات Manage Document را باز کرده و بر روی Recover Unsaved Documents کلیک نمایید.

۶- در این بخش آخرین سند ذخیره نشده را باز نمایید (فایل‌ها باید با پسوند ASD ذخیره شده باشند) و بر روی Open کلیک کنید.

۷- مشاهده خواهید کرد که آخرین نسخه از فایلی که شما نوشته‌اید و به دلیل خرابی سیستم و یا قطعی برق از بین رفته بود بازیابی خواهد شد. به خاطر داشته باشید که این سند ممکن است آخرین تغییراتی را که ممکن است در سند ایجاد کرده باشید را نداشته و بسته به آخرین زمان ذخیره آن ممکن است چند پاراگراف حذف شده باشد. برای ذخیره سند بر روی Save As از قسمت Save نرم‌افزار ورد کلیک کرده و آن را ذخیره کنید.

۸- در قسمت Save As اسم فایلی را که می‌خواهید ذخیره شود را انتخاب کنید و Save را بزنید.

۹- اکنون شما می‌توانید فایل ذخیره شده خود را در مکانی که آن را ذخیره کرده‌اید مشاهده نمایید.

از طرفی دیگر، می‌توانید از روش دیگری برای بازیابی خودکار فایل‌ها در Office در ویندوز ۱۰ استفاده نمایید.

۱- در صفحه خوش‌آمدگویی ورد از بین منوها، منوی Open را انتخاب نمایید.

۲- در وسط تصویر بر روی گزینه Recover Unsaved Documents کلیک کنید.

۳- به راحتی فایل ASD ذخیره شده را انتخاب کرده و بر روی Open کلیک نمایید. اکنون می‌توانید با تکرار مراحل ۷ به بعد روش بالا مراحل ذخیره کردن فایل را ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *