در سال ۲۰۲۰ باید منتظر چه گوشی‌هایی باشیم؟

سامسونگ گلکسی اس ۱۱

برخلاف برخی کمپانی های دیگری که بر روی دوربین های in-display (در این حالت، دوربین سلفیگوشی در زیر صفحه نمایشگر پنهان میشود) کار می کنند. احتمالا Galaxy S11 دوربین سلفی in display ندارد اما احتمالا اولین گوشی هوشمندی است که یک چیپست ۵ نانومتری خواهد داشت. گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۱ به این زودیها منتشر نخواهد شد و اگر کمپانی سامسونگ برنامه های سالانه خود را ادامه دهد، انتشار گلکسی اس ۱۱ حول و حوش فوریه ۲۰۲۰ و یا بعد از آن صورت خواهد گرفت؛ اما شواهدی نیز وجود دارد که بر اساس آنها، میتوان انتظار انتشار زود هنگام این گوشی را داشت.بر اساس اطلاعیه هایی که کمپانی سامسونگ در نهم ماه مه ۲۰۱۹، درباره رونمایی از سنسورهای دوربین¬ ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی جدید خود منتشر کرد، تا حدودی میتوان انتظار داشت که این کمپانی درصدد افزایش قدرت دوربین گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۱ باشد.برخی از خبرگزاری ها می گویند که سامسونگ برای گوشیهای همراه یک DRAM (نوعی حافظه) ۱۲ گیگابایتی که توانایی خوانش سریع مموری را دارد ساخته است. از زمانی که خبر ساخت چنین تکنولوژی درست بعد از افتتاح Note 10 منتشر شد، پس احتمال حضور چنان تکنولوژی برای اولین بار در Galaxy S11 دور از انتظار نیست. در سامسونگ گلکسی S10، سه دوربین پشتی وجود دارد: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی با یک لنز معمولی، سنسور ثانویه ۱۲ مگاپیکسلی با یک لنز تلفوتو برای عسکبرداری های فاصله دور و سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با یک لنز زاویه باز.وجود هر سه لنز در یک دوربین گوشی هوشمند همیشه پذیرفتنی است اما در گلکسی S10 هر سه لنز دارای رزولوشن بسیار کمتری نسبت به خیلی از گوشی های دیگر هستند.

گلکسی فولد ۲

کمپانی سامسونگ نسخه اورجینال گوشی گلکسی فولد را در اواخر ماه فوریه سال جاری معرفی کرد و امیدوار بود که این گوشی را در ماه آوریل روانه ی بازار کند. متأسفانه به دلیل مشکلات سخت افزاریِ این گوشی که به طراحی آن مربوط می شد، سامسونگ مجبور شد که عرضه ی این گوشی را به تعویق بیندازد و ایرادات آن را برطرف کند و این گوشی را مجدداً در ماه سپتامبر عرضه کند. اما به تازگی خبر رسیده است که این کمپانی در این مدت در حال توسعه ی یک دیوایس تاشوی متفاوت نیز بوده است.این گوشی به صورت عمودی خم میشود و به جای تاچ در نمایشگر، از حفره برخوردار خواهد بوداندازه ی نمایشگر OLED این گوشی هنوز تأیید نشده است اما شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که سامسونگ از یک پنل ۸.۱ اینچی و یا یک پنل کوچکتر ۶.۷ اینچی برای این محصول استفاده خواهد کرد. همچنین گفته میشود که سامسونگ برای افزایش مقاومت نمایشگر این محصول از یک شیشه مقاوم و نازک استفاده خواهد کرد. علاوه بر این به نظر میرسد که گوشی تاشوی جدید سامسونگ از یک لولای جدید با مقاومت بیشتر بهره خواهد برد که قابلیت ثابت ماندن در زاویه ی ۹۰ درجه را خواهد داشت. بنابراین میتوان از بخش بالایی و پایینی نمایشگر به صورت جداگانه استفاده کرد
از لحاظ نرم افزار نیز سامسونگ گوشی تاشوی جدید خود را به صورت پیش فرض به اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.1 مجهز خواهد کرد. همچنین به احتمال زیاد این گوشی از شبکه ۵G و قابلیت شارژ سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد. شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که این گوشی به دو باتری مجهز خواهد شد و ظرفیت یکی از آنها ۹۰۰ میلی آمپر بر ساعت خواهد بود (ظرفیت باتری دیگر فعلاً نامشخص است).

گوگل پیکسل ۵

Google Pixel 5

شرکت گوگل هر سال اواسط مهرماه با برگزاری رویدادی نسل جدید محصولات خود را معرفی می‌کند. برای سال ۲۰۱۹ نیز سری پیکسل ۴ پرچمدار در دو مدل استاندارد و ایکس ال رونمایی شده و باید آن را گزینه ارزنده در میان محصولات گوگل دانست.
در حالی که انتظار داشتیم سال جاری پیکسل ۴ از حاشیه نمایشگر بسیار کمی برخوردار باشد، اما کمی حاشیه در نمایشگر این اسمارتفون مشاهده شد و انتظار نمی‌رفت. حال که چند هفته‌ای از عرضه پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال آن می‌گذرد، به تازگی رندر نسل بعدی پیکسل موسوم به پیکسل ۵ منتشر شده است.
گوشی هوشمندی که در بخش عقب ماژول دوربین مستطیل شکل داشته و دارای نمایشگر نسبتا کم حاشیه‌تر با طراحی ناچ است. همچنین احتمالا گوگل باتری پرظرفیت‌تری در این مدل به کار می‌گیرد و تقریبا ۱۰ درصدی باتری هر دو مدل استاندارد و ایکس ال پیکسل ۵ افزایش ظرفیت پیدا می‌کند. بدیهی است که هر گوشی هوشمندی هر سال نسبت به نسل قبل بهبودی در مشخصات و طراحی پیدا کند.
بنابراین انتظار داریم سری پیکسل ۵ نیز چنین باشند و مدل های بهتری در مقایسه با نسل فعلی تلقی شوند. پیش بینی می‌شود پیکسل ۵ با حافظه رم ۸ گیگابایتی، پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین عقب ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسلی، باتری ۳۰۸۰ میلی آمپری نسخه استاندارد، باتری ۴۰۳۰ میلی آمپری نسخه ایکس ال، صفحه نمایش QHD+، حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۱۲۸ گیگابایتی و سیستم عامل اندروید ۱۱ عرضه خواهند شد.

ایسوس ROG Phone II

ROG Phone II

باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر و صفحه نمایش با نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز بدون شک گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone II را به برترین گوشی گیمینگ ۲۰۱۹ تبدیل خواهد کرد. Asus Rog Phone 2 که نسخه بهبود یافته از راگ فون سال پبش می باشد که الیته رقبای قدرتمندی مانند بلک شارک ۲ پرو نیز دارد اما اگر شما به معنای واقعی به یک گوشی مناسب بازی نیاز دارید این گوشی میتواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.
گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone II حدود ۲۴۰ گرم وزن دارد که علت آن استفاده از صفحه نمایش بزرگ و باتری قدرتمند ۶۰۰۰ میلی آمپری است. در طراحی گوشی برای محافظت از پشت گوشی از گوریلا گلس ۳ استفاده شده است. صفحه نمایش ایسوس راگ فون ۲ یک صفحه نمایش ۶.۵۹ اینچی است که از رزولوشن فول اچ دی استفاده می کند و نکته ای که این صفحه نمایش را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند زمان پاسخ لمس آن است که تنها ۱ میلی ثانیه است. در حال حاضر این گوشی تنها مدلی است که از این قابلیت استفاده می کند.
Asus ROG Phone II برای دوربین اصلی از دو لنز ۴۸ مگاپیکسل ساخت سونی در کنار یک لنز دوگانه ۱۳ مگاپیکسل استفاده می کند و برای دوربین سلفی هم یک لنز ۲۴ مگاپیکسل استفاده شده است

شیائومی Mi 10

Xiaomi Mi 10

گفته می شود که موبایل جدید Xiaomi Mi 10 در سال ۲۰۱۹ دارای یک نمایشگر ۶.۳ اینچ QHD با ۱۲ گیگابایت رم است. بنابراین Xiaomi Mi 10 2019 در هنگام اجرای یک برنامه اصلا قطع نخواهد شد. با Xiaomi Mi 10 2019 شما از شارژ سریع لذت خواهید برد و چیز فوق العاده دیگری که در مورد این گوشی Xiaomi Mi 10 وجود دارد این است که با آخرین به روز رسانی نسخه انروید یعنی ندروید Q همراه است. Xiaomi Mi 10 2019 به زودی در بازار گوشی های هوشمند در دسترس خواهد بود.موبایل شیائومی Mi 10 دارای صفحه نمایش QHD 6.3 اینچی است که با زاویه دید بسیار عالی همراه است و شما می توانید در هنگام تماشای فیلم و بازی های موبایل در Xiaomi Mi 10 ار یک کیفیت فوق العاده بهره ببرید. صفحه نمایش Xiaomi Mi 10 ازتوسط محافظ شیشه Gorilla 6 محافظت می شود، بنابراین نگران نباشید! Xiaomi Mi 10 2019 به شما یک دوربین عقب ۶۵ مگاپیکسلی بسیار قدرتمند ارائه می دهد، Xiaomi Mi 10 دارای زاویه دید گسترده و فلاش LED دوگانه است، که به شما کمک می کند تا حتی در یک اتاق تاریک نیز به خوبی عکس بگیرید. دوربین جلویی با ۳۳ مگا پیکسل در موبایل Xiaomi Mi 10 موجود است. بنابراین با استفاده از Xiaomi Mi 10 با دوستان و خانواده خود، تماس های ویدئویی خود را به خوبی برقرار کنید و از دوربین Xiaomi Mi 10 لذت ببرید. تلفن همراه Xiaomi Mi 10 2019 همراه با سری تراشه های Snapdragon 865 اصلی چهاار هسته ای از راه می رسد که تجربه گوشی های هوشمند بدون عیب را ارئه می دهد. این تراشه با رم ۱۲ گیگابایتی در Xiaomi Mi 10 2019 همراه است که بسیار فوق العاده می باشد. گوشی شیائومی Mi 10 با باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر کار می کند، بنابراین نگران نباشید بدون نگرانی، شما می توانید تمام روز با استفاده از یک باتری قوی، تماس تلفنی، چت و هرکار دیگری را انجام دهید.

هواوی P40

Huawei p40

خبرها حاکی از آن است که جدیدترین محصول هواوی P40 (پی ۴۰) به عنوان آخرین گوشی از سری P خواهد بود. از مدت‌ها پیش تاکنون شایعه شده است که حرف P در سری گوشی هواوی P مخفف کلمه عکاسی (Photography) است، که البته باور این ادعا به دلیل مسیر ثبت شده‌ی نوآوری‌های ایجاد شده در دوربین سری P سخت است. هواوی به طور قابل توجهی با نوع Pro (پرو) در سری پی دوربین‌های خود را ارتقاء داده است.بر اساس شایعات اخیر، Huawei P40 Pro (هواوی پی ۴۰ پرو) با یک لنز دوربین Penta که مشابه با دوربین گوشی نوکیا ۹ PureView است و با همکاری شرکت آلمانی Leica تولید شده، عرضه خواهد شد. لنزهای پنتا ۵ سنسور خواهند داشت در حالی که در دوربین گوشی پی ۳۰، چهار سنسور وجود دارد. با این حال ممکن است که در یک پیکربندی شبه پریسکوپی مشابه با گوشی Huawei P30 Pro (هواوی پی ۳۰ پرو) ساخته شود. این ساختمان به راحتی بزرگنمایی ۱۰ برابر با حفظ کیفیت را ممکن می‌سازد که موجب کسب عنوان بهترین دوربین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۹ را موجب شد.با توجه به روند پیشرفت نرم افزاری در Huawei P20 (هواوی پی ۲۰) و هواوی پی ۳۰، انتظار آپدیت‌ها و تغییرات جالب توجهی را در نرم افزارهای دوربین پی ۴۰ خواهیم داشت.انتظار می‌رود که صفحه نمایش گوشی هواوی پی ۴۰ و هواوی پی ۴۰ پرو با وضوح بالا و Full HD+ عرضه شود.در خصوص پردازنده این گوشی انتظار می‌رود که آخرین نسخه به روز شده kirin 980 که در سری پی ۳۰ با فناوری ۵G مشاهده شده بود یعنی kirin 990 ارائه شود. همچنین ظرفیت باتری و رم آن افزایش خواهد یافت. پردازنده kirin 990 اولین بار در نمایشگاه ایفا (IFA) در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. این چیپست ۵G دارای هشت هسته پردازنده است و سرعت بارگیری را در تلفن همراه به طور متوسط به ۲.۳ گیگابیت بر ثانیه می‌رساند. به علاوه، به علت تقسیم وظایف نرم‌افزاری به هر هسته عملکرد گوشی بدون نقص و مشکل در نرم‌افزارها پیش‌بینی می‌شود.

موتورولا Razr

Moto Razr

موتورولا به‌صورت رسمی از جدیدترین گوشی هوشمند اندرویدی خود رنمایی کرد. Moto Razr که از نام یکی از مشهورترین محصولات شرکت بهره می‌برد، ۱۳ نوامبر در رویدادی رسمی معرفی شد و تأییدیه‌های لازم FCC را نیز برای عرضه‌ی نهایی دریافت کرد. قبلا شایعه‌های متعددی پیرامون موتو ریزر جدید در رسانه‌های فناوری منتشر شده بود و اولین تصاویر از محصول جدید، بسیاری از آن‌ها را تأیید می‌کند. طراحی لولای موتو ریزر را می‌توان جذاب‌ترین بخش آن دانست. سامسونگ قبلا با گلکسی فولد، بهترین تلاش‌های خود را نشان داد. طراحی کره‌ای‌ها به‌خاطر اصرار به استفاده از نمایشگر کاملا تخت، پس از اولین مرتبه‌ی تا شدن، یک چین‌خوردگی دائمی را در نمایشگر ایجاد می‌کند. درمقابل، موتو ریزر به‌صورت کاملا تخت تا نمی‌شود و یک فضای خالی بزرگ در اطراف لولای نمایشگر وجود دارد. طراحی موتو ریزر، فضای کافی را برای تا شدن صحیح به نمایشگر می‌دهد. موتورولا در گوشی هوشمند جدید خود از پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده کرده که آن را از دسته‌ی گوشی‌های پرچم‌دار خارج می‌کند. پردازنده‌ی مذکور، هشت هسته‌ی پردازشی Kryo 360 دارد. دو هسته‌ی پردازشی قدرتمند آن با فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز و ۶ پردازنده‌ی کم‌قدرت دیگر، با فرکانس ۱/۷ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. اسنپدراگون ۷۱۰ با معماری ۱۰ نانومتری را می‌توان یک SoC با عمر بیشتر از یک سال دانست که یک نسل قبل‌تر از پردازنده‌های پرچم‌دار هفت نانومتری امروزی مانند اسنپدراگون ۸۵۵ قرار می‌گیرد. انتخاب پردازنده‌ی موتورولا را می‌توان تصمیمی استراتژیک برای اقتصادی کردن گوشی و امکان استفاده از برچسب ۱،۵۰۰ دلاری دانست. رقیب کره‌ای یعنی گلکسی فولد با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، قیمت دو هزار دلاری دارد. موتو ریزر جدید با پکیج اختصاصی ورایزن به بازار عرضه می‌شود. زمان عرضه‌ی نهایی حدود ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۰ اعلام شد. علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۶ دسامبر (پنجم دی‌ماه) موتو ریزر را پیش‌سفارش دهند.

ال جی G9

LG G9

گوشی بعدی ال جی به احتمال زیاد در اوایل سال ۲۰۲۰ راه اندازی می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود که بزودی اخباری درباره پرچمدار آینده ال جی به گوش برسد.
گرچه هیچ خبر موثقی درباره LG G9 وجود ندارد ، اما برخی منابع خبری از حق ثبت اختراع‌ ال‌جی سخن به میان آورده‌اند که احتمالاً همین گوشی باشد. این حق ثبت اختراع یک گوشی ال جی را نشان می‌دهد که هیچ دکمه فیزیکی ندارد که این مورد ظاهر گوشی را بهبود می‌بخشد و ابعاد آن را باریک‌تر می‌کند. طراحی موجود در این حق ثبت اختراع ، همچنین یک دوربین چهار لنز را نشان می‌دهد که این قابلیت برای اولین بار در مورد استفاده ال‌جی قرار خواهد گرفت. ثبت اختراع دیگر ، دوربینی را با یک حلقه در اطراف آن نشان می‌دهد که می‌تواند نوعی لنز زوم باشد. تصاویر هر دو این طرح را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.یکی از امکانات دارای نقص ال جی جی ۸؛ Hand ID بود. ویژگی‌ای که به گوشی امکان می‌دهد الگوی خون در رگ‌های شما را بخواند، از آن برای شناسایی استفاده کند و گوشی را باز کند. بنابراین یک جایگزین برای اسکنر اثر انگشت یا تشخیص چهره است. روی کاغذ جالب به نظر می‌رسد، اما در عمل تقریباً کاربردی نیست. به خاطر موفق نبودن احتمالاً ال جی از قرار دادن این امکان در جی ۹ صرف نظر می‌کند.

سونی اکسپریا ۲

sony xperia 2

سونی در طول چند سال گذشته در حال کوچک‌سازی کسب و کار موبایل‌های خود بوده تا بتواند سودآوری این مجموعه را بهبود ببخشد. این شرکت همچنان باید کارهای زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند انجام دهد اما به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها آماده‌اند تا به‌زودی چند گوشی پرچمدار جدید را به ویترین موبایل‌های خود اضافه کنند. بر اساس گزارش‌ها، اولین گوشی‌های این سری اکسپریا ۰ و اکسپریا ۱.۱ خواهند بود.
این طور که از شنیده‌ها به نظر می‌رسد، سونی در سال ۲۰۲۰ می‌خواهد ۴ پرچمدار با پشتیبانی از ۵G و ۳ تا ۵ گوشی ارزان‌تر معرفی کند. اولینِ آن‌ها اکسپریا ۱.۱ نام خواهد داشت که احتمالا جایگزین اکسپریا ۱ می‌شود. فعلا اطلاعات کمی از این دستگاه در دسترس است، اما شایعات از وجود دوربینی چهارگانه در عقب، اسنپدراگون ۸۶۵، نمایشگر ۴K و عرضه در اواخر ماه فوریه (احتمالا در نمایشگاه MWC 2020) خبر می‌دهند.
به فاصله کوتاهی اکسپریا ۳ به این محصول می‌پیوندد. طبق شایعات این پرچمدار قرار است وارث معنوی اکسپریا ایکس زد ۲ کامپکت باشد و احتمالا دوربینی سه‌گانه با نمایشگر +QHD خواهد داشت. متاسفانه این احتمال وجود دارد که این دستگاه صرفا در بازار ژاپن عرضه شود چرا که سایر بازارهای جهانی به موبایلی با این اندازه کوچک روی خوش نشان نمی‌دهند.
گفته می‌شود که به منظور جلوگیری از ابهام در خصوص گوشی‌های میان‌رده سونی، این شرکت می‌خواهد وارث اکسپریا ۱۰ را با نام اکسپریا ۱۰.۱ معرفی کند اما وارث اکسپریا ۱۰ پلاس این بار با نام اکسپریا ۹.۱ به بازار خواهد آمد. این تلفن‌ها احتمالا از پردازنده اسنپدراگون ۷۳۵ استفاده خواهند کرد که قرار است در MWC 2020 معرفی شود. این چیپست توان بسیار بیشتری نسبت به اسنپدراگون ۶۳۰ و ۶۳۶ خواهد داشت که در اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس استفاده شده بودند. این دو گوشی هم مثل گوشی‌های پرچمدار سونی به پشتیبانی از ۵G مجهز می‌شوند.
در کنار این‌ها، سال آینده باید منتظر اکسپریا ۸.۱ باشیم که جانشینی برای اکسپریا ۸ خواهد بود. این گوشی هم از ۵G پشتیبانی می‌کند اما همچنان احتمال عرضه انحصاری آن برای ژاپن بالاست.
در انتها شایان ذکر است که خط تولید گوشی‌های ۲۰۲۰ سونی با دو تلفن هوشمند از سری گوشی‌های پایین‌رده تکمیل خواهد شد. اولین آن‌ها اکسپریا L4 است که جانشین اکسپریا L3 می‌شود و طبق شایعات احتمالا تنها گوشی ۴G سونی در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. دستگاه دوم نیز اکسپریا ۱۰۰ است که جانشین اکسپریا Ace می‌شود و مثل قبل صرفا منحصر به بازار ژاپن خواهد ماند اما احتمالا از ۵G پشتیبانی می‌کند.

آیفون ۱۲

iphone 12

به تازگی رندرهایی از طراحی آیفون ۱۲ منتشر شده اند که ما را تا حدودی با طراحی احتمالی آن آشنا می‌کنند. کمپانی اپل ممکن است طراحی جدیدی اما آشنایی را برای آیفون سال ۲۰۲۰ خود در نظر داشته باشد. ما در این مطلب قصد داریم به تمام شایعات درباره ی طراحی و ویژگیهای آیفون ۱۲ از جمله دوربین چهارگانه ی آن بپردازیم. ابتدا به مواردی که انتظار داریم در آیفون ۱۲ ببینیم اشاره می‌کنیم؛ پشتیبانی از شبکه ۵G، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، دوربین ToF (مدت پرواز) و طراحی جدید. تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو، قبلاً گفته بود که ممکن است اپل اندازه ی نمایشگر جانشین آیفون ۱۱ پرو (در سال ۲۰۲۰) را کاهش دهد و به جای استفاده از یک نمایشگر ۵.۸ اینچی، به استفاده از یک نمایشگر ۵.۴ اینچی روی آورد. وب‌سایت فون آرنا با در نظر گرفتن تمام شایعات مربوط به طراحی آیفون ۲۰۲۰، دست به ساخت تعدادی رندر با کیفیت زده است که طرح مفهومی این گوشی را برای ما آشکار می‌کنند.
در رندرهای آیفون ۲۰۲۰ شما می‌بینید که دیگر از لبه های گِرد آیفون های کنونی خبری نیست و در عوض طراحی این گوشی بیشتر شبیه به آیفون ۴ و ۵ است. با در نظر گرفتن رویکرد اپل در طراحی آیپد پرو (۲۰۱۸)، بعید نیست که اپل از طراحی زیبای آیفون ۴ و ۵ برای پرچمدار سال ۲۰۲۰ خود استفاده کند.
پس از استفاده از سیستم دوربین سه گانه در آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس، احتمال دارد که اپل در سال آینده از یک دوربین ToF نیز استفاده کند. برخی از پرچمداران جدید بازار مانند گلکسی نوت ۱۰ پلاس از این دوربین برای ثبت عمق تصویر استفاده می‌کنند. این دوربین می‌تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد، از جمله آنها میتوان به نقطه یابی AR و قابلیت Portrait Mode در فیلمبرداری اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *