راهنمای خرید ساعت هوشمند

ساعت هوشمند Smartwatch : بازار گجت های پوشیدنی بسیار داغ شده است و بیشتر کمپانی‌ ها در تولید این محصولات فعالیت میکنند. از جمله این محصولات باید به ساعت‌ های هوشمند یا دستبندهای هوشمند اشاره کرد که اخیرا بسیار باب شده است و بیشتر شرکت ها در این زمینه فعالیت دارند و طرفداران زیادی هم دارد و ما در این مطلب شما را در خرید یکی از این تکنولوژی ها راهنمایی میکینم . هرچند ساعت های هوشمند، یکی از محصولات ضروری به حساب نمی آیند اما اکثر مردم یا یکی از این ساعت ها را دارند و یا شاید قصد خرید ان را دارند، اگر شما هم جزو علاقمندان به دنیای ابزارهای پوشیدنی و به ویژه ساعت‌های هوشمند هستید و با انتخاب‌ های متنوعی در این زمینه روبه رو هستید با ما همراه باشید تا چند مدل از محبوب ترین ها را به شما معرفی کنیم.برندهای معروفی مثل اپل و سامسونگ و حتی تولید کنندگان قدیمی ساعت مثل فوسیل و …، ساعت‌ های هوشمندی را تولید کرده اند که نوتیفیکیشن‌ ها، اپلیکیشن‌ ها و امکانات زیادی را به مچ دست ما می اورند. در کنار زیبایی و جذابیت، وظیفه اصلی ساعت هوشمند صرفه‌ جویی در زمان ما است. اگر با گوشی موبایل خود زیاد موسیقی گوش میدهید و یا اگر بخواهید پیام‌ ها و تماس‌ های خود را چک کنید، قطعا راحت‌ تر است که به مچ دستتان نگاه کنید، تا اینکه گوشی را از جیبتان بیرون اورید و قفل ان را باز کنید. حتی برخی از مدل‌ های ساعت هوشمند مثل اپل واچ (آی واچ) سری ۳، قادر هستند که به تنهایی و مجزا از گوشی هوشمند نیز کار کنند.

ساعت هوشمند Smartwatch یا دست بند اسمارت ؟

این دو مورد خیلی شبیه به هم هستند و در واقع ساعت هوشمند یک نوع دستبند هوشمند است، اما معمولا از آن پیچیده تر است و قابلیت تعامل بیشتری دارد.مهم ترین تفاوت دست بند اسمارت با ساعت اسمارت، در وجود سیستم عامل است. ساعت هوشمند به علت این که قابلیت های بیشتری مثل پاسخ دادن یا رد تماس دارند و همچنین اعلانات برنامه های مختلف روی گوشی را بر روی مچ شما نمایش میدهند، نیاز دارند که از نظر سیستم عامل با گوشی شما سازگار باشند. اما مچ بندهای هوشمندی که این روزها در بازار هستند غالبا با تمامی سیستم عامل ها سازگاری دارند. معمولا مچ بند صفحه نمایش ندارد و اگر هم داشته باشد کوچک است و زیاد پیشرفته نیست اما صفحه نمایش ساعت ها بزرگ و بسیار پیشرفته است و امکانات زیادی را ارائه میدهند.

ویژگی های و توانایی ساعت هوشمند Smartwatch

ساعت های هوشمند علاوه بر نمایش زمان کارهای بیشتری را انجام میدهند و همانطور که در بالا هم گفتیم نوعی مکمل برای گوشی هوشمند شما هستند که اعلانات، هشدارها و برخی برنامه های گوشی را بر روی دست شما نشان میدهند و برخی از ان ها امکان استفاده به صورت وسایل کنترل سلامتی را هم دارند. همچنین شیوه اعلام رخدادهای جدید در ساعت های مختلف متفاوت است. برخی ممکن است تنها به صورت تصویری اعلانات جدید را نمایش دهند، برخی هم ممکن است به کمک لرزش یا صدای زنگ شما را از رخدادهای جدید آگاه کنند. بیشتر ساعت های هوشمند برای انجام کارهایشان نیاز به اتصال به گوشی دارند. این اتصال اکثر مواقع از طریق بلوتوث انجام میشود اما در موارد محدودی از وای فای هم برای برقراری ارتباط میشود استفاده کرد. مدل های انگشت شماری هم در حال حاضر وجود دارند که سیم کارت خور هستند و میتوانند به عنوان یک گجت مستقل کارشان را انجام دهند.

ظرفیت باتری ساعت هوشمند Smartwatch

باتری ساعت های هوشمند امروزه از یک تا چند روز میتوانند بدون نیاز به شارژ مجدد، کار کنند. میزان مصرف باتری هم به قابلیت هایی که ان ها ارائه میدهند بستگی دارد پس در هنگام خرید به ظرفیت باتری ان توجه کنید. قبل از خرید ساعت ساعت هوشمند نیاز خود از این گجت پوشیدنی را مشخص کنید؛ آیا فقط به دنبال یک ساعت با صفحه لمسی ارزان هستید یا اینکه یک ساعت سیم کارت خور می‌خواهید که واقعا هوشمند باشد و به عنوان یک گجت قابلیت‌های زیادی داشته باشد؟

صفحه نمایش ساعت هوشمند Smartwatch

در صفحه نمایش ساعت های هوشمند تکنولوژی های مختلفی استفاده میشه ( oled – lcd – e-paper ). صفحه نمایش oled بدون نیاز به نور پس زمینه کار می کنند و در واقع هر پیکسل خودش روشن یا خاموش می شود. به همین دلیل این صفحات کنتراست بسیار بالایی دارند و رنگ مشکی در آن ها عمیق تر است. اگرچه موقع تابش مستقیم آفتاب احتمال دارد که دیدن نوشته ها بر روی این صفحات سخت باشد اما صفحه نمایش lcd خوانایی بالایی دارد و قیمت ارزان تری دارد. صفحه نمایش e-paper معمولا سیاه و سفید هستند، مصرف پایینی دارند ولی برای خوانایی متکی به نور اطراف هستند و در زیر نور آفتاب هم خوانایی بسیار خوبی دارند اما در مکان تاریک خوانایی ان ها خوب نیست.

بر اساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی IDC برند های هواوی و برند آنر، در بازار فروش گجت‌های پوشیدنی در رتبه چهارم ایستاده‌اند. محصولات هواوی، دارای تنوع بسیاری است و از گروه سنی کودکان تا بزرگسالان را پوشش می‌دهد. سهم بازار هواوی در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته و حدودا دو برابر شده است. البته موفقیت بازار فروش هواوی بیشتر مربوط به بازارهای آسیایی است. در بین برندهای نامدار، IDC برند گارمین را به دلیل کند بودن در ارتقا پلتفرم‌هایش مورد انتقاد قرار داد. هرچند با معرفی گارمین پی و سرویس پخش موسیقی، باعث افزایش محبوبیت محصولاتش در بین کاربران شده، ولی کماکان روند کندی در حوزه توسعه محصولاتش در پیش گرفته است. فروش پوشیدنی‌های هوشمند، بازار نسبتا جدیدی است؛ ولی رشد سالیانه‌ای برابر ۵۸.۶ درصد دارد. ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند ۹۵ درصد سهم بازار ابزارهای هوشمند را تشکیل می‌دهند.

استفاده از ساعت های هوشمند روز به روز در حال افزایش است؛ به همین دلیل سعی کردیم در این مطلب راهنمای خرید ساعت هوشمند را ارائه کرده باشیم. برای خرید اسمارت واچ باید حتما مواردی که در این مطلب مطرح کردیم را در نظر داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی را برای خود رقم بزنید. نظر شما درباره ساعت‌های هوشمند و آینده آن‌ها چیست؟  شما می‌توانید در زیر همین مطلب نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *