راهنمای خرید پاوربانک و نکات مهمی که قبل از خرید آن باید درنظر بگیرید

پاور بانک power Bank چیست و چه استفاده ای دارد

پاور بانک power Bank : پاوربانک‌ ها یکی از مهم‌ترین و بهترین لوازم جانبی گوشی‌ های همراه هستند که داشتن یکی از ان ها حتی میتواند در برخی شرایط زندگی شما را نجات دهد. اگر زیاد سفر میکنید و بیشتر وقتتان را در بیرون از خانه و دور از پریزهای برق میگزرانید برایتان پیش امده که در زمانی حساس و یا درست در وسط یه تجربه شگفت انگیز باتری موبایلتان تمام شود، حتما اهمیت این پاوربانک ها را بیشتر درک میکنید. فقط کافیست چند ساعت ز گوشی خود استفاده عادی کنید تا باتری آن تمام شود. ولی حالا دیگر مشکلی نیست و خیلی راحت میتوانید گوشیتان را داخل جیب خودتان شارژ‌ کنید.

هنگام خرید پاور بانک power Bank چه چیزهایی را باید در نظر بگیریم ؟

در هنگام خرید پاور بانک power Bank اندازه، شکل، وزن و ظرفیت مهمترین چیزهایی هستن که شما باید در نظر بگیرید. توجه به میزان قدرت هم میتونه مفید باشه . در برخی مدل ها یک صفحه نمایش وجود داره که ( مثلا ۸۰% میزان باقیمانده را نمایش میدهد).

ظرفیت پاوربانک ها به چه معنا است؟

ظرفیت پاور بانک در واقع به میزان توانایی ان در ذخیره انرژی الکتریکی در مقیاس میلی‌ امپر را میگویند. بنابر ظرفیت پاوربانک‌ ها میتوان دستگاه‎‌ های متفاوتی را با ان‌ ها شارژ کرد، به‌ طور مثال یک پاور بانک ۱۵۰۰ میلی‌ امپر جهت شارژ یک موبایل هوشمند با صفحه‌ ای متوسط مناسب است اما این دستگاه برای وسایل بزرگ‌ تر مانند تبلت‌ ها و گوشی‌ های هوشمند بزرگ ضعیف بوده و برای شارژ نمودن چنین وسایلی باید چندین بار پاور بانک را بدان متصل کرد. اکثر گوشی های جدید دارای باتری حدود ۳۰۰۰mAh هستند .بنابراین یک پاور بانک با قدرت ۱۰،۰۰۰ مگا بایت باید بتواند سه بار گوشی هوشمند را شارژ کند و یک پاور بانک با انرژی ۲۰،۰۰۰ امپر میتواند بیش از شش بار گوشی هوشمند را شارژ کند.

آیا همه پاوربانک ها قادر به شارژکردن لپ تاپ هستند ؟

نه، همه پاوربانک‌ها نمی‌توانند لپ تاپ‌ها را شارژ کنند. این امر بدین خاطر است که بیشتر پاوربانک‌های موجود، تنها از خروجی‌های یواس‌بی ۵ ولت برخوردار هستند. اما برای شارژ لپ تاپ‌ها، پاوربانک باید ولتاژهای بالاتر یعنی از ۱۶ تا ۲۰ ولت را داشته باشد. برای اطلاع از ولتاژ دقیق مورد نیاز برای شارژ لپ تاپ خود، آداپتور آن را بررسی کنید. این را در نظر داشته باشید که تنها تعداد معدودی از پاوربانک‌های موجود، قادر به شارژ لپ تاپ هستند.

منظور از طول عمر پاوربانک چیست ؟

باتری‌های لیتیوم یون (از جمله لیتیوم پلیمر) که در پاور بانک‌ها و گوشی‌ها استفاده می‌شوند، سرانجام با گذشت زمان، ظرفیت خود را از دست می‌دهند (معمولا پس از ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ بار شارژ که این رقم به کیفیت سلول‌های باتری و ترکیب شیمیایی آن بستگی دارد). هرچقدر باتری بزرگ‌تر باشد تعداد دفعاتی که آن را شارژ می‌کنید کمتر، و در نتیجه عمر آن طولانی‌تر خواهد شد. گوشی‌ها نیاز به شارژ روزانه دارند، از این‌ رو نسبت به پاوربانک‌هایی که ظرفیت زیادی دارند عمر کوتاه‌تری خواهند داشت. در هر صورت مطمئن شوید که پاوربانک شما از حداکثر سرعت شارژدهی خود در اتصال یو‌اس‌بی استفاده می‌کند. برخی از گوشی‌ها از دو حالت شارژ کم سرعت هنگام اتصال به کامپیوتر و شارژ سریع هنگام اتصال به شارژر برخوردار هستند. اگر شما هنگام اتصال گوشی به کامپیوتر و اتصال آن به شارژر تفاوتی میان سرعت شارژ حس می‌کنید، بررسی کنید که کدام یک از این دو سرعت توسط پاوربانک فراهم می‌شود. اگر پاوربانک مثل هنگام اتصال به کامپیوتر، شارژ کم سرعت ارائه می‌کند شاید بتوانید این مشکل را با یک کابل شارژ پرسرعت‌تر حل کنید. اما ممکن است پاوربانک نتواند انرژی کافی را فراهم کند (معمولا پاوربانک‌های با کیفیت پایین این گونه هستند)، که در این صورت بهترین کابل‌ها هم نمی‌توانند اثربخش باشند.

اندازه و وزن پاوربانک ها

افزایش ظرفیت اندازه و وزن را هم افزایش میدهد، در واقع هرچه ظرفیت بالاتر برود منطقی است که وزن محصول نیز افزایش پیدا کند.بنابراین در حالی که یک مدل ۲۰،۰۰۰ مگا هرتز ممکنه یک گزینه مناسب و مفید باشد، ممکنه برای جیب یا کیف شما خیلی بزرگ باشه. در صورتی که شما ساعاتی طولانی بیرون از خانه هستید و وسیله نقلیه شخصی ندارید بهتر است پاور بانک‌ های سبک تا ۱۰ هزار میلی‌ امپر را انتخاب کنید، اما اگر وزن بالا برایتان ازاردهنده نیست و حمل‌ و نقل ان برای شما مشکل نیست، دیگر نگران وزن نباشید و به پاور بانک‌ هایی با ظرفیت بالای ۱۰ هزار میلی‌ امپر فکر کنید.

سایر قابلیت های پاوربانک ها که باید در نظر گرفته شود

پاور بانک های قدرتمند قابل حمل، دستگاه های بسیار استاندارد هستند که برای یک کار طراحی شده اند با این حال، برخی از ان ها شامل چندین ویژگی اضافی مفید مانند توانایی شارژ بیش از یک دستگاه در یک زمان ، ورودی های Type-C ، پد شارژر وایرلس ، تکنولوژی شارژ سریع QC 3.0 و … هستند. توجه داشته باشید power bank تنها مختص شارژ گوشی یا تبلت نیست بلکه دستگاه های دیگری مثل دوربین ، mp3 player ، هندزفری و لپ تاپ و هر دستگاه دیگری که قابلیت شارژ از طریق پورت usb را دارند را میتوان با ان شارژ کرد.

power-bank

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *