روش صحیح شارژ باتری موبایل

با گذر زمان عمر باتری هم کاهش می‌یابد و این یک موضوع اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود. اگر فکر میکنید باتری گوشی هوشمندتان از کیفیت بالایی برخوردار نیست و کارایی روزهای اول را ندارد و به نظرتان شرکت سازنده مقصر است، بهتر است بدانید که اشتباه از شما و کارهای اشتباهتان حین شارژ کردن است! اگر مشتاق هستید که روش صحیح شارژ باتری موبایل را یاد بگیرید، بهتر است ابتدا با کارهایی که حین شارژ کردن نباید انجام دهید آشنا شوید.

  • روش صحیح شارژ باتری موبایل با استفاده از کابل شارژهای اصل

همیشه از کابل خود گوشی برای شارژ کردن استفاده کنید. استفاده از شارژرهایی غیر از شارژر خود گوشی، باعث ایجاد ولتاژهای ناسازگار شده که عمر باتری گوشی شما را کاهش می دهد. همیشه از کابل اصلی استفاده کنید و اگر می خواهید که آن را تعویض کنید از نمایندگی ها رسمی این کار را انجام دهید.

  • شارژ باتری را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه‌دارید

یکی از مهم ترین اصولی که به افزایش طول عمر باتری موبایل کمک می کند، نگه داشتن شارژ باتری بین ۸۰-۳۰ است. اینکار به شدت برای باتری های لیتیوم یونی نسل جدید تلفن همراه ها توصیه می شود.

  • بهترین روش شارژ تلفن همراه با عدم استفاده از ولتاژ ماشین و لب تاپ

پورتهای USB لب تاب و وسایل نقلیه، جریان الکتریسته کمتری را نسبت به آنچه گوشیتان نیاز دارد فراهم می کند که منجر به دیر شارژ شدن گوشی و کاهش عمر باتری آن می شود. بنابراین سعی کنید که گوشی را با ماشین و یا لب تاپ شارژ نکنید.

  • استفاده از گوشی حین شارژ شدن

بدترین کار برای از بین بردن باتری گوشی است. باید در یک مکان خنک گوشی را به شارژ وصل کنید و گوشی را هنگام اتصال به شارژ خاموش کنید. هرگز قبل از شارژ ۵۰ درصدی از گوشی استفاده نکنید زیرا گرمای ناشی از شارژ شدن باعث می شود که پردازنده ضعیف شود باتری آن سریعتر خراب می شود.

  • برداشتن کاورگوشی هنگام شازژ و حذف وسایل جانبی گوشی حین شارژ

گرما دشمن باتری شماست. بنابراین هنگامی که میخواهید گوشیتان را به شارژ بزنید کاور آن را در بیاورید. چرا که حین شارژ گوشی، دمای آن بالا می رود. خارج کردن کاور به کاهش اثر گرما کمک می کند. همچنین زمان شارژ بهتر است وسایل جانبی مانند هندزفری و ………. را از آن جدا کنید. اینکار سرعت شارژ شدن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *