معرفی دو مادربرد گیمینگ جدید ROG توسط ASUS – مادربردهای B550-A و B550-Plus

معرفی دو مادربرد گیمینگ جدید ROG Strix B550-A Gaming و TUF Gaming B550-Plus Wi-Fi توسط ASUS انجام گرفت. این مادربردها آخرین نسخه گسترش یافته مادربرد ASUS B550 هستند که برای نسل سوم پردازنده‌های AMD Ryzen طراحی شده‌اند. از ویژگی‌های جدید این مادربردها می‌توان به شبکه WiFi 6 با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه، افزایش قدرت برق‌رسانی، سازگاری رم با فرکانس بالا، BIOS FlashBack و تکنولوژی AI Noise-Canceling Microphone اشاره کرد. ویژگی AI Mic با استفاده از فیلترهای پیشرفته باعث می‌شود تا در هنگام مکالمه سر و صدای اطراف یا همان نویزها به خوبی گرفته شده و صدای شفافی رد و بدل شود.

ایسوس همچنین اعلام کرده که مادربرد ROG Strix B550-I Gaming بر روی حافظه DDR4 یک رکورد جدید را در اورکلاک ایجاد کرده است و سرعت پردازنده نسل سوم AMD Ryzen 5 3600x را تا ۶۰۶۸ مگاهرتز افزایش داده است. با گذشتن از این اورکلاک، مادربردهای ASUS B550 از نسل بعدی پردازنده‌های AMD Ryzen Pro نیز پشتیبانی می‌کنند و فرکانس‌های حافظه DDR4 را تا ۵۱۰۰ مگاهرتز (O.C) افزایش می‌دهند.

تمامی مادربردهای B550 از ویژگی ASUS Performance Enhancement یا همان APE برخوردار هستند که تنظیمات BIOS را برای دستیابی به بهترین عملکرد در هر مادربرد بهینه می‌کند. APE همچنین توان پردازنده‌های نسل سوم Ryzen را تا ۱۷.۵ درصد افزایش می‌دهد. در ادامه به معرفی دو مادربرد گیمینگ جدید ROG کمپانی ایسوس می‌پردازیم.

ROG Strix B550-A Gaming

آخرین مدل از مادربردهای ROG Strix B550، مادربرد ROG Strix B550-A است که یک مادربرد عملکرد محور با ظاهری سفید و نقره‌ای رنگ با نوری چشم‌نواز می‌باشد. این مادربرد VRM با توان ۲+۱۲ دارد که برای تراشه‌های Ryzen سطح بالا آماده شده و توسط کانکتورهای کمکی ۸+۴ پین ProCool با پین‌های جامد تغذیه می‌شود که باعث پایدار بودن انتقال برق به داخل مادربرد می‌شود.

این مادربرد دارای اترنت Intel I255-V با سرعت انتقال ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه و همچنین کدک صوتی SupremeFX S1220A می‌باشد.

از نظر ظاهری نیز، مادربرد Strix B550-A Gaming با استفاده از آرم ROG و الگوریتم فضای مجازی و محافظ ورودی/خروجی از پیش نصب شده، زیبایی ظاهری منحصر به فردی را دارا می‌باشد. هدرهای نوری LED قابل تنظیم RGB و پشتیبانی از Aura برای همگام‌سازی این نورها باعث شده تا زیبایی این مادربرد دو چندان شود.

ASUS TUF Gaming B550-Plus Wi-Fi

ASUS TUF Gaming B550-Plus Wi-Fi مادربردی با معماری ATX است که برای پردازنده‌های نسل سوم AMD Ryzen طراحی شده است. این مادربرد دارای ماژول تنظیم کننده ولتاژ Digi + VRM و DrMos 8+2، همچنین سوکت‌های ProCool و قطعات TUF با درجه نظامی برای ایجاد حداکثر دوام می‌باشد. از ویژگی‌های خنک کننده پیشرفته این مادربرد می‌توان به هیت سینک‌های VRM و دو شکاف M.2، هیت سینک بدون فن برای PCH و Fan Xpert 4 را نام برد.مادربرد TUF Gaming B550-Plus Wi-Fi دارای ویژگی‌هایی همچون شکاف PCIe 4.0 M.2 با سرعت حداکثر ۶۴ گیگابیت بر ثانیه و همچنین USB 3.2 Gen 2 Type-A و USB Type-C می‌باشد. استفاده از شبکه Intel WiFi 6 و سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه باعث می‌شود تا بازی‌های آنلاین را به صورت روان اجرا کرد، همچنین این ویژگی به همراه TUF LANGuard و TurboLAN تکمیل می‌شود. دو هدر LED قابل تنظیم RGB با پشتیبانی از نرم‌افزار Aura Sync امکان شخصی‌سازی را به کاربران می‌دهد.

صدای Realtek S1200A با ویژگی DTS Custom صدایی بکر با نسبت سیگنال به نوز ۱۰۸ دسی‌بل را برای حالت استریو و ۱۰۳ دسی‌بل را برای مابقی حالت‌ها به ارائه می‌دهد. این مادربرد علاوه بر این ویژگی‌های دارای قابلیت Noise-Canceling Microphone نیز می‌باشد که صدایی شفاف و بدون نویز را در هنگام برقراری ارتباط ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *