مایکروسافت مرورگر اج کرومیوم را برای کاربران ویندوز و macOS منتشر کرد

بالاخره بعد از انتظار طولانی، مایکروسافت نسخه جدید مرورگر اج خود را که بر پایه کرومیوم توسعه داده شده در اختیار کاربران سیستم عامل‌های ویندوز و macOS اپل قرار داده است. کرومیوم همان فناوری مورد استفاده قرار گرفته در مرورگر گوگل کروم است. نسخه جدید مرورگر اج شامل ویژگی‌های امنیتی مضاعفی نیز شده است و دارای حالت اینترنت اکسپلورر به منظور بارگذاری سایت‌های بسیار قدیمی است که فقط از این مرورگر پشتیبانی میکنند و ویژگی‌های جدید دیگر که شامل حال اج کرومیوم مایکروسافت شده است. با انتشار این مرورگر برای سیستم عامل macOS ، این اولین بار بعد از سال ۲۰۰۳ است که مایکروسافت مرورگری را برای پلتفرم نرم افزاری اپل منتشر میکند.

اج کرومیوم هم اکنون در دسترس کاربران ویندوز ۷، ۸، ۸.۱ و ۱۰ به همراه macOS است. به گفته مایکروسافت، کاربران میتوانند به صورت دستی این مرورگر را دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنند و در مراحل بعدی، اج کرومیوم به طور خودکار در دسترس کاربران سیستم عامل‌های یاد شده قرار خواهد گرفت. مایکروسافت اج جدید مدت هاست که در مرحله پیش از انتشار قرار دارد. اولین بار مایکروسافت در دسامبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که قصد دارد مرورگر اختصاصی خود را با موتور پردازشی کرومیوم بازسازی کند. مرحله تست و ارزیابی این مرورگر از آوریل سال ۲۰۱۹ آغاز شد و حالا نسخه نهایی و پایدار این مرورگر برای عموم کاربران منتشر شده است. جو بلفیوری، معاون رئیس ویندوز در پستی در بلاگ ویندوز گفته است:

در چند ماه گذشته تلاش‌های بسیاری برای مرورگر اج کرومیوم انجام شده که بتواند قابلیت‌های فوق العاده ای را در اختیار کاربران مایکروسافت قرار دهد. از جمله ویژگی‌های این مرورگر میتوان به پشتیبانی از AAD، حالت اینترنت اکسپلورر، استریم ۴K، صدای دالبی، یکپارچگی Microsoft Search در موتور جستجوی بینگ، پشتیبانی از افزونه‌های مرورگر گوگل کروم و غیره اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *