معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های سلامتی و تناسب اندام

Google Fit

Google Fit یکی از بهترین اپلیکیشن های رایگان سلامت و تناسب اندام است. این اپ می تواند کارهای مفیدی برایتان انجام دهد. یکی از این کارها، کنترل دقایق فعالیت و ورزش شماست. به علاوه از سخت افزار هایی مثل ساعت های هوشمند و Xiaomi Mi Bands پشتیبانی می کند.

Google Fitدر میان اپلیکیشن های رایگان تناسب اندام، یکپارچه ترین عملکرد را دارد و قابلیت همگام سازی آن با برنامه هایی مانند Runkeeper، Strava، MyFitnessPal سبب می شود تا بیشتر از بقیه ی اپ های رایگان به کاربران پیشنهاد شود.

Fitbit

اپلبکیشن Fitbit می‌تواند تمام فعالیت‌ها و وعده‌های غذایی شما را دنبال کند و شما را به دوستانتان متصل کند تا بتوانید رقابت‌های لذت‌ بخشی را با یکدیگر شروع کنید. صفحه خانه Fitbit جذابیت خوبی دارد و در صفحه اولش اطلاعات مفیدیبه نمایش می‌گذارد.

سرعت و استفاده آسان از Fitbit مهم است، زیرا در طی روز برای دیدن مقدار پیشرفت و دیگر اطلاعات‌ تان بارها این اپلیکیشن را باز می‌کنید. Fitbit بیشتر شبیه به ترازویی در باشگاهتان است، دستگاهی منفعل که فقط هر زمانی به اطلاعات نیاز داشتید آن را چک می‌کنید. و به همین دلیل است که برای تبدیل استفاده از Fitbit به یک عادت باید تلاش بیشتری بکنید، که البته نکته مهمی هنگام تغییر سبک زندگی‌تان است.

Strava

اپلیکیشن Strava یکی از محبوب‌ترین اَپ‌ها برای دوچرخه‌سواران و دونده هاست. این آپ یک گزارش جامع و دقیق از فعالیتی که انجام شده، شاملِ کالری، مسافت، زمان و یک بخش اجتماعی خیلی خوب که امکان تست کردن مهارت هایتان در مقابل دیگر افراد را در اختیارتان قرار می‌دهد. اَپ حتی راه‌های موردعلاقه‌ی شما را هم ثبت و به دوستانتان نشان می‌دهد و با طراحی کاربری بسیار خوب، انتخابی هوشمندانه برای دونده‌ها، دوچرخه‌سوارهاست.

Endomondo

اپلیکیشن Endomondo یکی از بهترین‌ آپ ها از نظر طراحی و محبوب‌ترین اپلیکیشن ورزشِ رایگان است. تمرکز این اَپ بر روی سه فعالیت اصلی، قدم زدن، دویدن و دوچرخه سواری است؛ کالری، مسافت، زمان، ضربان قلب، سرعت و اطلاعات بیشتری می‌توانند توسط این اَپ ثبت و ضبط شوند. امکان ثبت دستی ورزش‌های انجام شده هم در این اپلیکیشن وجود دارد.

Jawbone UP

اپلیکیشن Jawbone یک آپ رایگان با قابلیتهای زیاد و مفید می باشد.طریقه استفاده از آن به این شکل است که به کمک سنسورهای داخلی گوشی‌تان، UP‌ تمام اطلاعاتی که توسط یک مچ‌بند اختصاصی به دست می‌آورد را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای استفاده از این امکانات باید گوشی خود را همراهتان داشته باشید.

UP با بررسی اطلاعات شما چیزهای جدیدی یاد می‌گیرد، می‌تواند به صورت خودکار در روزهای استراحت‌تان به شما یادآوری‌هایی انجام دهد و یا برای رسیدن به یکی از هدف‌هایتان تشویق‌تان کند. همچنین می‌توانید نوتیفیکیشن‌های تنظیم‌شده‌ای برای مقدار خاصی از قدم‌هایی که برداشته‌اید یا گزارش پیشرفتی از روزهایتان تهیه کنید.

علاوه بر نظارت بر فعالیت‌هایتان، UP همچنین می‌تواند فهرستی از همه غذاهایی که مصرف کرده‌اید را در اختیارتان قرار دهد. وارد کردن هر وعده غذایی در برنامه‌ها کار سختی است، اما UP تلاش می‌کند با راه‌های آسان و سریع برای وارد کردن غذایتان این کار را آسان‌تر کند و موفق نیز می‌شود. علاوه بر جستجو در دیتابیس UP، اسکنری در این اپ وجود دارد که توسط آن به سرعت می‌توانید غذاهای آماده را بر اساس بارکدشان به این اپلیکیشن اضافه کنید. لیستی از رستوران‌های نزدیک به شما، بهتان اجازه خواهد داد با چند انتخاب، گزارشی از غذایتان به این اپلیکیشن بدهید. همه این‌ها نقاط قوت اپی است که علاوه بر سبک و لذت‌بخش بودن، بسیار قوی و انعطاف‌پذیر نیز هست.

به طور کلی، UP‌ اپلیکیشنی است که به دلیل کامل و مفید بودنش آن را انتخاب می‌کنیم. اما اگر چیز ساده‌تری می‌خواهید، شاید انتخاب بعدی مان برایتان جالب‌تر باشد.

Fitnet

دوربین گوشی هوشمند شما فقط برای گرفتن عکس سلفی نیست بلکه به شما در رسیدن به اهداف ورزشی تان هم کمک می کند .به موازات اینکه ویدئوهای آموزشی مربی شخصی تان را تماشا می کنید این اپلیکیشن با استفاده از دوربین گوشی هوشمند یا تبلت درستی نحوه ی انجام تمرین های ورزشی را ارزیابی می کند.مثلا تمام این موارد که در وسط انجام تمرین ورزشی متوقف شدید یا در قسمت شدتی ورزش خسته شدید را ثبت می کند.این برنامه در همان لحظه به صورت فوری یکسری بازخورد را تولید می کند.بنابراین در هر لحظه می توانید کارکرد ورزش تان را بهبود ببخشید.

Sworkit

اگر زمان رفتن به باشگاه را ندارید نگران نباشید .این اپلیکیشن مخصوص افرادی تهیه شده است که سرشان شلوغ است .در این برنامه انواع تمرین های شدتی بدنسازی که انجام آنها از ۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد در نظر گرفته شده است.مدل ورزشی خود را انتخاب کنید(قدرتی-کاردیو-یوگا-کششی)و تمرین های مختلف ورزشی را مشاهده و انتخاب کنید یا از قسمت دیگر اپلیکیشن استفاده کنید تا یکسری تمرین های ورزشی مخصوص را برای شما انتخاب کند.انجام دادن هر کدام از تمرین های ورزشی فوق العاده راحت است چراکه ویدئوهای آموزشی با کیفیت به همراه زمان سنج برای شمردن تکرار برای آن در نظر گرفته شده است.

Samsung Health

یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن ها در حوزه تناسب اندام؛ با استفاده از این اپلیکیشن می توانید آمار فعالیت های روزانه خود را داشته باشید، برای رسیدن به حد نصاب فعالیت روزانه از اپلیکیشن کمک بگیرید و با استفاده از انواع و اقسام تمرینات ورزشی که در اپلیکیشن در نظر گرفته شده به تناسب اندام برسید. علاوه بر این می توانید به سنجش فاکتورهای کنترل سلامتی همچون ضربان قلب یا فاکتورهای محیطی همچون اشباع اکسیژنی (SpO₂) و میزان اشعه ماورا بنفش در محیط با استفاده از سنسورهای موجود در گوشی ها و ساعت های هوشمند سامسونگ بپردازید.

سلامت آیفون (iPhone Health App)

آیفون‌های اپل از یک اپلیکیشن اختصاصی سلامتی تحت عنوان Health App بهره می‌برند که توسط خود اپل طراحی شده است. ما به این برنامه، اپلیکیشن سلامت آیفون می‌گوییم. برنامه Health App آیفون هم بدون تردید یکی از بهترین اپلیکیشن های لاغری و تناسب اندام فعلی موجود برای دستگاه‌های آی او اسی است. این برنامه قابلیت‌های بسیار متنوعی را ارائه می‌کند و اگر از آیفون ۵ اس یا نسخه‌های بالاتر آن استفاده کنید، آیفونتان به طور مستقل و بدون نیاز به هیچ گجت دیگری قادر به ردیابی بسیاری از اقدامات شما خواهد بود. با این حال این اپلیکیشن کارآمد در کنار گجت‌هایی همچون اپل واچ به مراتب کاربردیتر عمل می‌کند. نمایش تعداد گام‌ها در مسافت طی شده کاربر تنها بخشی از قابلیت‌های اپلیکیشن سلامت آیفون محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *