چگونگی شروع کار با برنامه واتساپ بیزینس

واتساپ یکی از پیامرسانهای محبوب در سطح بین المللی است که بعد از فیلترینگ تلگرام در ایران کاربران زیادی به استفاده از آن روی آوردند . این پلتفرم محبوب دیجیتال مارکتینگ کاربرد بسیار ساده ای دارد و علاوه بر موبایل نسخه های وب و دسکتاپ آن هم مورد استقبال کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

بررسی امکانات و ویژگی های واتساپ بیزینسی

پیام رسان واتساپ برای کمک به کسب و کارها در نسخه بیزینسی خود از ابزار های مختلف و بسیار کاربردی جهت برطرف کردن نیاز های کاربران استفاده کرده است. اگر برای کسب و کار و بیزینس خود نیاز به یک پیام رسان دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از این پیام رسان استفاده کنید در ادامه شما را با واتساپ بیزینس بیشتر آشنا خواهیم کرد و آموزش ساخت اکانت واتساپ بیزینس را در این مطلب به شما ارائه می کنیم.
چگونه اکانت واتساپ بیزینس بسازیم

باید اشاره کرد که ساخت اکانت واتساپ بیزینس همانند ساخت اکانت واتساپ معمولی می باشد و مراحل مشابهی دارد که نسخه ارائه شده این پیام رسان هم برای اندروید و هم دسکتاپ طراحی شده است.
مراحل نصب واتساپ بیزینسی بر روی گوشی موبایل اندروید

۱)پیام رسان واتساپ بیزینس را از گوگل پلی دانلود و باتوجه به مراحل گفته شده آن را نصب کنید.

۲)پس از اجرا نمودن این پیام رسان بروی دکمه AGREE AND CONTINUE کلیک کنید.

۳)سپس شماره همراه خود را وارد کرده و روی دکمه nextکلیک نمایید.

۴) با نمایش پیام صحت شماره بروی دکمه CONTINUE کلیک کنید.

۵) کد ارسالی برای شما ارسال می شود سپس آن را در کادر مربوط به کد ارسالی وارد کنید، درصورتی که کدی از طریق پیامک برای شما ارسال نشد روی گزینه Call me کلیک کنید تا کد فعال سازی از طریق پیغام صوتی به دستتان برسد.

۶) بروی ok کلیک کنید و نام شرکت و بیزینس خود را در این مرحله وارد نمایید همچنین در این مرحله امکان این را دارید که برای پروفایل بیزینس خود عکسی را برگزینید.

۷) و در آخرین مرحله دکمه AGREE را کلیک کنید تا پیام رسان برای شما راه اندازی شود.

اگر شما اکانت واتساپ معمولی نیز دارید اکانت واتساپ معمولی شما به صورت خودکار به واتساپ بیزینسی تبدیل خواهد شد و به اطلاعات حساب قبلی خود در واتساپ بیزینسی دسترسی پیدا خواهید کرد.

توجه داشته باشید با نصب واتساپ بیزینسی دیگر به واتساپ معمولی خود دسترسی نخواهید داشت یعنی امکان کنترل واتساپ شما با ۲ پیام رسان (بیزینسی و معمولی) وجود ندارد.
قابلیت های خاص و منحصر به فرد واتساپ بیزینسی

با توجه به اینکه بیشتر تمرکز و فعالیت این پیام رسان روی بازدهی فراوان در حوزه کسب و کار بوده این پیام رسان از قابلیت های متنوع و کاربردی دیگری نیز در همین زمینه بهره مند است.
دسته بندی مشتریان بر اساس برچسب فردی

در واتساپ بیزینس امکان این وجود دارد که مشتریان خود را به گروه های مختلف با لیببل خاصی تقسیم کنید و از این طریق با نظم بیشتری با مشتریان خود در گروه های لیبلی ارتباط بگیرید به عنوان مثال زمانی که شما می خواهید کد تخفیف محصولات خود را برای تعدادی از مشتریان وفادار ارسال کنید می توانید آنها را در گروه های خاصی قرار داده و فقط برای آن ها ارسال کنید که این مزیت امکان عدم انتخاب تک به تک مشتریان را برای شما فراهم می کند.
قرار دادن اطلاعات کسب و کار در business whatsapp

شما در این پیام رسان قابلیت این را دارید که برای پروفایل خود علاوه بر اطلاعات اولیه موارد حرفه ای تری را قرار دهید در بخش ویرایش حساب کاربری درکنار نام بیزینس بخش هایی برای قرار دادن آدرس دقیق محل کار، نوع بیزینس و توضیحات بیشتری برای معرفی بیزینس مانند: آدرس ایمیل، آدرس وبسایت و… وجود دارد.

همچنین واتساپ بیزینس برای تایید حساب های رسمی و بزرگ از قابلیت تیک سبز استفاده می کند.
دسترسی به آمار در واتساپ تجاری

در پیام رسان واتساپ بیزینسی امکان دسترسی به آمار و ارقام تمامی پیام ها نیز وجود دارد. شما می توانید در این پیام رسان از طریق منوی Statistics به تعداد پیام های ارسال شده، تحویل داده شده، خوانده شده و دریافت شده دسترسی داشته باشید
ارسال خودکار پیام خوشامد گویی در بیزینس واتساپ

قابلیت دیگر پیام رسان واتساپ بیزینسی این است که کسانی که برای اولین بار به اکانت شما وارد می شوند یا کسانی که از آخرین پیامشان به شما ۱۴ روز می گذرد واتساپ بیزینسی یک پیام خوشامد گویی بصورت خودکار برای این افراد ارسال می کند اما قبل از آن باید صاحب اکانت ،این پیام خوشامد گویی را در محل مربوطه نوشته باشد تا این پیام برای افراد ارسال شود.
پاسخ سریع در واتساپ بیزینسی

شما می توانید توسط این پیام رسان میانبر های سریعی را برای ارسال پیام های خود قرار دهید.

برای مثال اگرمی‌خواهید با تایپ PRICE لیست قیمت خدماتتان برای فرد مورد نظر ارسال شود می توانید از این قابلیت در پیام رسان واتساپ بیزینسی استفاده کنید که لیست قیمت خدمات‌تان برای فرد مورد نظر ارسال شود، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. شما از طریق بخش Quick replies باید عبارت میانبر و متن مربوط به آن را تعیین کرده تا هر بار نیازی به تایپ کامل متن نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *