تم سیاه برای موتور جستجو گوگل به زودی اعمال خواهد شد

می‌توان گفت تقریبا بیشتر نرم افزارهایی که همه هر روز با آن‌ها سر و کار داریم، از تم سیاه پشتیبانی می‌کنند و حتی این موضوع قبل از حضور اندروید ۱۰ نیز توسط برخی از کمپانی‌ها برای برنامه‌هایشان عملی شده بود. اما می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی که همه هر روز در کمترین حالت بالای ۱۰ بار به آن نیاز داریم موتور جستجوی گوگل است که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند اما ظاهرا تم سیاه برای موتور جستجو گوگل به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

تم سیاه بیشتر بر روی دستگاه‌های موبایل کاربردی بوده و استفاده از آن در کامپیوترهای شخصی کمتر دیده شده است اما ظاهرا گوگل قصد دارد تا این موضوع را با ارائه تم سیاه برای موتور جستجو گوگل تغییر بدهد. با حضور تم سیاه پس زمینه سفید موتور جستجوی گوگل به طور کامل تغییر خواهد کرد و به رنگ مشکی تبدیل خواهد شد تا متون و لینک‌ها بهتر از قبل نمایش داده شوند ولی مابقی موارد مثل قبل خواهد ماند.

گوگل صفحه‌های اینترنتی زیادی ندارد و می‌توان گفت تنها صفحه این کمپانی که از تم سیاه پشتیبانی می‌کند، یوتیوب بوده است. اگرچه Gmail نیز یکی دیگر از صفحات گوگل است که قادر به فعال سازی Dark Mode را در خود دارد اما این مورد کاملا شبیه به تم سیاه اصلی که مد نظر ما می‌باشد نیست. هنوز مشخص نیست که Dark Mode برای موتور جستجوی گوگل چه زمانی عرضه شود اما به احتمال زیاد با توجه به اینکه گوگل بعد از عمومی کردن یک موضوع اقدام به عرضه آن می‌کند، این موضوع نیز به زودی عملی شود.

تم سیاه از سال ۲۰۱۸ به این سمت تبدیل به یک بروزرسانی بزرگ برای بسیاری از برنامه‌ها شد. با این وجود برخی از کمپانی‌های تولید کننده نرم افزار هنوز هم بعد از گذشت دو سال نسبت به انتشار نسخه دارک مود خود اقدامی انجام نداده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *